En date med Zlatan

Jag ersätter alla namnen i mina inlägg med bokstäver och smeknamn.

Tack för de söta kommentarerna jag fick igår! Någon skrev att det lät precis som en baksida av en film. Precis vad jag är ute efter egentligen, allt jag skriver är hämtat från verkligheten - men jag kommer skriva så att det känns mer.. dramatiskt?

Igår tog jag och L ett glas vin på en trevlig liten bar. Jag föreslog ett av mina favoritställen i mina trakter (Stureplan) men L sa med en suck att hon inte levde det livet längre. L är en bra vän. Jag litar på henne, vi kan prata om allt och inget. Men det är ändå någonting som saknas. Det kanske beror på att vi lever så olika liv? Hon jobbar väldigt lite, bara 50 % tror jag och hon har en man som jobbar hela tiden. De lever ett liv med Volvo och 2 barn i en Stockholmsförort. Visst, det låter faktiskt gulligt. Men L har blivit så... deppig? Tråkig? Annorlunda? Jag vet inte, men någonting är väldigt fel. Eller så är det bara så att vi inte passar ihop längre. Men bara för att man är olika kan man väl vara lika nära som förut? Vi får hoppas att det löser sig - för jag älskar L.

På onsdag ska jag ta en fika med en av min Storasysters kompisar. Yes, det är en kille. Yes, det är en date. Har bara träffat honom en gång, på en förfest i juli någongång. Han hade tydligen hört av sig till systern min för några dagar sen och ville ha mitt nummer. Hon ringde mig direkt och förvarnade om att han skulle ringa. Jag kom ihåg precis hur han ser ut, lite italienskt utseénde och en såndär äkta Zlatan - näsa. Stor och med böjt näsben. Men det gjorde honom bara ännu sexigare. Jag kommer att kalla honom Zlatan. Han ringde iförrgår.

- Hallå?
- Hej det är Zlatan, Storasysters kompis. Kommer du ihåg mig vi träffades i ehm.. juni hos Stekarn? (Stekarn är en nära killkompis till mig. Min bästis)
- Ja, jag kommer ihåg dig. (Jag frågar ingenting om hur han mår eller säger något annat, nu är bollen på hans sida)
-
Vi kanske kunde hitta på något någon dag?
- En date? (Haha, nu plågar jag honom - men man ska inte vara för lättfångad)
- Ja det kan man väl säga. Vad säger du, ett glas vin på Måndag kväll?
- En fika på Onsdag passar mig bättre. Jag ska till frisören fyra så vad sägs om klockan två på ..... ? (Det är jag som bestämmer. Frisören ska jag egentligen inte till - men en flyktväg är alltid bra om det är katastrof)
-
Okej, då säger vi så! Ha det bra!
- Du också!

Jag återkommer...
SIS

Kommentarer
Postat av: Ilvic*

Uh en Zlatan, very nice :P Hehe.

2007-08-13 @ 13:41:47
URL: http://ilvanaaa.blogg.se
Postat av: Rebecka

Spännande,spännande!

2007-08-13 @ 17:14:52
URL: http://reebeckaas.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Tack :)

2007-08-13 @ 22:55:44
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0