Människorna I Mitt Liv

Jag ersätter alla namnen i mina inlägg med bokstäver och smeknamn.

Det är mycket på jobbet. Jag har gjort väldigt mycket på sistone. Jag har varit hos mamma & pappa över helgen (dom bor på Lidingö, och jag brukar åka dit ibland när jag vill komma bort). Jag är fruktansvärt trött.
- Några bra anledningar till varför jag inte har uppdaterat. Men nu är jag tillbaka - pigg, glad och redo för äventyr!

Min fika / date med Zlatan i Onsdags var trevlig. Jag är inte riktigt attraherad av honom, men han är snygg, rolig och snäll. Någonting fattas, men det kanske kommer? Vi fikade och pratade i kanske två timmar och när vi sa Hejdå blev det en puss på kinden. Vi ska ses igen ikväll, gå ut och äta. Ska föreslå sushi, börjar dregla bara jag tänker på de där bollarna med ris och tång. Haha.

Tänkte göra en liten guide till er om människorna i mitt liv just nu, så ni vet när ni läser (då slipper jag göra beskrivningar mitt i inläggen så här i början).

Mamma - Världens bästa mamma, trots våra intriger. Finns alltid där. En väldigt vanlig svensk 50+are.
Pappa - Bilälskande-perfektionist-pappa som jag kan dela allt med (förutom detaljer om männen i mitt liv, det slipper han helst att höra om sin yngsta dotter).
Storasyster - Min ett år äldre (30) syster som jag inte skulle kunna klara mig utan. Helt seriöst så finns det INGEN jag älskar mer. Storasyster är i ett stadigt förhållande med en av killarna i The Crew (läs längre ner), J.
Lillebror - Sveriges coolaste nittonåring - haha. Lillebror älskar tjejer, fester och att surfa. Just nu bor han i Australien och jag träffar bara honom på julen och lite nu i sommras. Jag saknar min älskade bror, men han ska snart komma hem och påbörja sin karriär som fotograf. Han är duktig, så räkna med att se hans namn i ELLE om några år! Haha.
Baby - Min allra bästa kompis sen lågstadiet. Hon är söt, duktig, blyg och begåvad. Vi har alltid varit olika, men vi kan verkligen prata om allt. Vi ringer, träffast hos någon av oss (eller på ett café), skvallrar, äter brownies och dricker té. Inte ens döden kommer att skilja oss åt!
Stekarn - Som singel är detta min manliga hälft. Vi träffades i högskolan och bestämde oss för att starta ett företag inom PR. Sagt och gjort. Nu är vi riktigt framgångsrika och har roligast ihop!
L - Kompisen som jag efter gymnasiet festade med. Tyvvär har vi glidit ifrån varandra (läs tidigare inlägg) men jag vet att hon ändå alltid kommer att finnas där.
E - Här snackar vi inte så mycket känslosamt prat. Jag och E har roligast ihop, och det är henne jag ringer om jag vill ut och festa.
Calvin Klein - Mitt senaste ex. Vi var ihop i ett halvår ungefär. Smeknamnet kommer från att han enligt Baby såg ut som en Calvin Klein modell. Han var snygg, charmig och rolig. Men satte alltid sig själv före alla andra. Och då menar jag ALLTID. Det var anledningen till att jag dumpade honom för 2 år sen. Men vi umgås i samma kretsar och stöter på varandra mer än ofta. Han har alltid en ny blondin hängandes runt halsen. Jag tycker synd om dom. Men som vän är Calvin Klein riktigt kul!
The Crew - Istället för att radda upp allihop (förutom Stekarn, E, Baby & Storasyster) så låter jag dom stå under samma 'rubrik'. Gänget är..hm.. 12 personer inklusive mig och vi hittar alltid på ngt kul ihop! Vi är en mix bland killar och tjejer som festar, reser och... (sa jag festar..?) tillsamans. Vissa är jag närmare än andra. Men om jag har tråkigt, ringer jag alltid någon i The Crew. Vecka 28 på Gotland var bäst (vi börjar bli lite för gamla för det där..) ! Jag kanske förklarar 'medlemmarna' lite närmare någon gång. 
 
Nu ska jag fixa mig för min andra date med Zlatan.
The Outfit:
Svart enkel klänning från American Vintage.
Svarta pumps från Christian Louboutin (Nej, det är inte jag som köpt så dyra skor, det är min rika syster).
Armband från CC Skye
Röda naglar
Röd kuvertväska, Chanel 2hand.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag har saknat dina inlägg, skönt at du är tillbaka=)
Då vet man lite mer då. Men vad jobbar din syster med då? Nyfiken ;P
Hoppas att ni får det trevligt i kväll!

2007-08-20 @ 19:59:25
URL: http://reebeckaas.blogg.se
Postat av: Elenore

Härlig läsning! :-) Riktig Chic Lit! Mera! *s*

2007-08-20 @ 22:43:42
URL: http://littleladybug.blogg.se
Postat av: Teresia

hmm jag blev så nyfiken på "frisörvisiten" efterssom du igentligen inte skulle dit märkte inte han det på kvällen ? ;-)

2008-04-02 @ 18:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0