"Tänk om det var männen som blev gravida istället"

Lovade ju att det skulle bli ordentligt med inlägg igår pga. att jag var hemma och tog det lugnt utan sällskap. Visst det gjorde jag, minus det sista. E ringde mig och undrade vad jag hade för mig, jag sa att jag var hemma och tog det lugnt, hon undrade om hon fick komma över, självklart sa jag. Vi proppade i oss choklad, drack chai lattes, te och pratade non stop. Det är precis sånt som jag inte brukade göra med E. Hon var min partykompis, den jag ringde när jag ville ha kul - inte när jag ville prata och mysa. Hon har kommit en bit in i graviditeten nu och har fått sig en liten mage. Angående vem som är pappan så är en av killarna skitförbannad på E, han har även sagt att om barnet är hans så vill han åtminstone få veta det någon månad innan barnet föds så han har tid att försöka få sin nuvarande flickvän att förstå plus att han måste berätta för sina föräldrar på ett bra sätt. Hah! Egoist? Nejnej, verkligen inte. Visst, jag förstår att han är förvirrad och sur på E för att hon inte vet, men det var ju inte direkt ett medvetet val att bli gravid. Om det hade varit killar som hade blivit gravida hade han antagligen varit i exakt samma sits nu eftersom han säkerligen låg med en, två, tre, fyra tjejer strax efter att han legat med E. Så att klandra E, det kan han inte. Men orolig & förvirrad, det får han gärna vara.
Den andra killen har E inte hört så mycket från, han har alltid varit lite småförälskad i E - så lyckan var nog total när han fick nyheten om att E väntade hans barn. Tills ordet ANTAGLIGEN las på. Stackarn. E säger att han är väldigt besviken på henne, men han har erbjudit sig att dela på vårdnaden, eller tom. gifta sig med E om det är hans barn. Det sistnämnda hade E skrattat bort när han berättade det.

Jag tycker att E tar det väldigt bra, men jag märker att hon är orolig... Fast hon är väldigt förväntansfull inför att bli mamma "Jag var på NK här om dagen och kunde inte låta bli att gå förbi NK Kids, och dom har så undebart fina barnkläder, tänk vad många tusenlappar jag kommer att spendera där framöver"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0