The Wedding

En solig vinterdag, pudersnön ligger vit på den vackra kyrkogården. Gästerna är på plats i den ljusa kyrkan. Den klassiska vigselmelodin börjar. Längs gången kommer först små söta flickor och pojkar i par med likadana klänningar och små kostymer. Flickorna bär korgar med vinröda rosenblad som dom kastar längs gången. Efter dom kommer tärnorna in på led i matchande klänningar, men inte exakt likadana. Dom ställer sig på en rad i trappen upp till altaret. Sen kommer bruden med sin far. Hon är klädd i en enkel men ändå bländande vacker vit klänning och brudgummen i en klassisk smoking. Fadern stannar nedanför trappan och låter henne själv gå upp till altaret där hennes brudgum och bestmannen väntar. En traditionsenlig vigsel äger rum och när brudgummen kysser bruden bryter publiken ut i applåder. Nu bär det av till festen, som ligger på en herrgård vid havet. De "viktigaste" gästerna eskorteras till herrgården i blanka svarta limousiner. Väl frammer serveras en underbar måltid av många skickliga servitriser. Färdigt upplagda portioner. En lång middag med underbar mat, lagom långa tal och mycket prat. Efter middagen blir det dags för de nygiftas dans till en klassisk vals. Direkt efter att valsen är slut släcks ljusen ner, och en riktigt modern fest bryter ut med stark kontrast mot den tidigare så klassiska firandet. Festen fortsätter natten lång tills de nygifta försvinner iväg med limousinen och åker på bröllopsresa.

Och nej, det är tyvvär inte mitt eget bröllop jag fantiserar om. Jag har ju faktiskt fått i uppdrag att arrangera min Storasyster & hennes blivandes bröllop, som kommer att äga rum i Januari. Åh, jag hoppas verkligen att jag får tillgång till mycket pengar så att jag kan göra något liknande! Ni måste ju hålla med om att det låter väldigt romantiskt?


Kommentarer
Postat av: Emilié

Det gör det verkligen! (:

2007-10-22 @ 22:22:10
URL: http://sockerplast.blogg.se
Postat av: madde

okej..tack så mycket = )

2007-10-23 @ 09:39:24
URL: http://ooomaddeooo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0