Upptagen I Stockholm

Haha, som en läsare skrev - hur ska det gå med mitt bloggnamn nu? Men vet ni vad, trots att jag inte längre är singel formellt så är min jakt på den rätte långt i från över ännu. Jakten är inte över tills den dag jag står framför altaret och ler mot min prins. Och nej, det är ingen speciell defenition över vem prinsen är. Eller är det det? Hm.. inte ens jag vet. Men just nu vill jag bara leva i nuet. Drömprinsen är min pojkvän, och det är - låter det för mycket att säga - bekräftat?

På en mysig restaurang i närheten av Stureplan, fredag kväll.
SIS
: Ehm jooo... vi har ju dejtat och umgåtts i flera månader nu..
DP: Ja det har du alldeles rätt i, och det känns som igår vi träffades i den där gallerian. Men tiden går fort när man har roligt. Eller hur?
Drömprinsen skrattar. Jag får inte backa nu. Jag måste, NU, annars kommer det aldrig bli gjort.
SIS: Heh, ja det har verkligen gått fort.... Och nu kommer du säkert tycka att jag är en riktig pain in the ass men jag är ju tjej och du vet ju hur tjejer är så jag måste ändå veta....
Det är nu han säger att han bara ska gå på toa och försvinner för alltid. SÄG NÅGOT SIS, SÄG NÅGOT NU! Oj han rör på munnen jag hinner nog inte före. Fuck.
DP: Vart vi är på väg? Eller hur?
Oh crap. Han tycker att jag är jättejobbig. Nu har jag sumpat den charmigaste, roligaste, snyggaste killen jag någonsin gått ut med bara för att jag har något jävla bekräftelsebehov.
SIS: På sätt och vis... jag vill bara veta vad du vill med det här. Låt oss tona ner det här lite.. Jag har inga krav eller något, men det känns lixom skönt att veta.
Nu kommer slutdomen. Håll masken, vad som än händer SIS.
DP: Vi har faktiskt dejtat VÄLDIGT länge utan att gå vidare till nästa fas.
Så därför är det dags att vi låter det stanna där. Hejdå, trevligt att råkas. ?
DP: Och jag förstår verkligen varför du frågar mig.  
Och jag är tacksam, du är jättesnäll men  jag vet inte om jag är redo för ett stadigt förhållande och i en annan värld hade jag gärna blivit din pojkvän men jag har det körigt i mitt liv just nu. NEJ SIS, TÄNK P O S I T I V T. Nu rör han på läpparna igen, dags att lyssna maybe?
DP: Så Singel I Stockholm, vad sägs om att leka flickvän och pojkvän? Haha.
SIS: VA?!
DP:
Jaha, var det inte det du ville?
Åååååååh, min prins ser besviken ut. Han ser besviken ut för att han tror att jag inte vill vara HANS FLICKVÄN. Yippiee! Fast oj, självklart ska han inte fortsätta tro det.
SIS: Självklart var det det jag ville. 

Där fick ni till och med mina tankar, det måste väl ändå vara så detaljrikt som det går, haha? Eller vill ni ha hans tankar också? Fast det kan nog bli svårt... Men hörrni, som ALLTID i denna blogg när det gäller sånt här. Självklart kan jag inte garantera att det var EXAKT dessa ordval mm. Men det är ju trots allt bara två dygn sedan så jag garantera att det gick till i stort sett så här. Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: sanna

Där har du en poäng ;D Då slipper man klicka in på "sthlmupptagen.blogg.se" Haha!

Håll oss uppdaterade ;) DP verkar vara en toppen kille!

2008-01-27 @ 22:43:16
Postat av: M

Får hoppas att han är the one, så att du kan byta namn på bloggen =)

2008-01-28 @ 06:00:06
Postat av: valentina

va gulligt, grattis! :)

2008-02-01 @ 23:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0