The U.S

Hej! Kom precis tillbaka till kontoret efter lunch med en vän från Los Angeles som äntligen ska flytta tillbaka till Sthlm, efter nästan tio år där borta - inte illa. Men nu var hon "för gammal" för det livet (hon fyller snart 28). Sure. En riktig härlig tjej i alla fall, ska bli kul att kunna umgås med henne igen. Vad säger vi om att kalla henne LA (efter.. ja det förstår ni ju)? Blir enkelt för mig att komma ihåg också.

Som ni förmodligen märkt så har jag vänner  utspridda både här & där i the US. New York, Miami, Los Angeles. Varför? Jo, jag har både pluggat och jobbat i USA till och från (framförallt i halvårsperioder - sen blev saknaden för stor hit till Sverige) under mina år som 19-24. Då lärde jag känna både svenskar, amerikaner och underbara människor från andra länder. Min kontakt med de flesta är LÅNGT ifrån bra, kanske mailar med dom någon gång om året men några har jag kontakt med. Som tjejen vi bodde hos i Miami, ett kompisgäng i NY (jag är den enda som inte är kvar där) & LA då (+ hennes yngre syster). Så nu vet ni! Jag försöker åka till USA så ofta jag kan, har tid & råd. Älskar landet (främst NY) men jag har ett för bra liv här i Sthlm för att lämna det. Så någon flytt till USA lär det inte bli...

image143

Miami, LA & NY - tre städer som alla någon gång måste besöka. Love it.

Nu ska jag kolla almanackan för möten och så till nästa vecka - måste planera långt i förväg. Puss!


Kommentarer
Postat av: LinnRuby&Millan

Härligt! ;)

2008-03-14 @ 15:45:34
URL: http://linnruby.blogg.se
Postat av: M

Åh vad kul! Jag vill också åka till USA nån gång, helst NY då=) Du borde skriva lite tips om ställen man ska besöka när man ska ut och resa =)

2008-03-14 @ 18:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0