Streetstyle när det är som bäst

image74

När jag såg den här bilden hos The Satiorialist så var det kärlek vid första ögonkastet. Sparades genast ner i min inspirationsmapp på datorn (en sån borde alla ha!). Inte långt senare så ser jag den på flera av våra populäraste modebloggare. Och just in case, om ni skulle ha missat denna grymma outfit lägger jag också ut den. I form av ett mindre lyckat kollage. Men denna gången har jag ett bra skäl, mitt photoshop har blivit jättesegt av någon jätteskum anledning. Så jag fick använda mig av Gimp. Som jag inte har någon erfarenhet över huvudtaget av. Så det blev som det blev, med ett snyggt typsnitt och lite glöd (?) blev det ett lite bättre helhetsintryck i allafall - right? Baaah! Vet ni vad jag upptäcker nu?! Jag hade gjort ett par jättesnygga pilar, helt på fri hand som riktades från designernas namn till väskan och skorna. Men var är dom? Åh, jag orkar inte! Ni får vara nöjda ändå. 

Hur som helst, outfiten är klockren. Ett par svarta stuprör har jag gott om, exakt den Balenciagan har jag (jag har väl inte missat att berätta om mitt underbara fynd, en så gott som splitterny Balenciaga 2hand i NY till ett oslagbart pris, fortfarande svindyrt visserligen, men ett fynd är ett fynd), så nu fattas bara den ursnygga pälsen (som absolut inte ska vara äkta!) och ett par lila pumps. Eller nej, inte bara ett par lila pumps - exakt dom pumpsen, från Yves Saint Laurent. 

Haha, ingen förutom jag kan nog lyckas skriva en så lång text till ett enda kollage! Om ni bara scrollat förbi allt, så kan jag upplysa att det räcker med att läsa den feta stilen om ni inte vill ha historian bakom mitt hemska kollage förstås. Pusspusspusspusspusspuss!

Kommentarer
Postat av: valentina

grym outfit!

2007-12-16 @ 23:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0