At Work

Sippar på en LOKA Päron (lyckades motstå latte) och ser mig omkring. Mitt arbetsrum är inramat i glas. Tittar jag rakt fram så ser jag mot en glasvägg, bakom den ett enormt rum med utsikt över mina arbetsmyrors skrivbord med vita laptops (det blev en dyr kostnad för företaget, men så många är vi inte och vi får mer gjort med en dator var), ett antal soffor och såklart en massa arbetsmyror. Till vänster om mig är mitt fönster. Nedanför mitt fönster rusar hundratals människors liv förbi. Kul att titta på (tänker inte beskriva gatan närmare, ingen ska få luska ut var jag jobbar). Till höger ser jag ett hyfsat stort rum med ett stort ovalt bord och stolar. Stora konferensrummet. Där vi träffar klienter, redovisar våra planer, håller i möten. Som tur är kan jag dock skärma av den väggen. Vill ju inte att alla snuskgubbar ska sitta och glo på en arbetande skönhet (=jag) när jag inte är med på mötena. Sitter just nu är med min livskamrat (the macbook) och filar på en "plan" och nej, jag snackar inte 007, jag snackar jobb. Sugen på att gå hem. Sippar lite till på LOKAN. Måste nog gå på toa snart. Jag vill gå hem! Får ögonkontakt med en av arbetsmyrorna hon sitter och verkar inte göra någonting. "Oj chefen såg mig, dags att jobba". Ingen fara, jag känner som du visar jag med ett brett påklistrat, vittandat léende. Försöker att komma igång med arbetsplanen. Jag vill hem! En stor klunk LOKA den här gången. Låter kolsyran fräta i mina kinder. Måste nog gå på toa nu. Ska bara kolla inkorgen först...

From: Drö[email protected]
To: [email protected]
Subject: -
SIS! Har du en lika tråkig och grå måndag som jag? Puss på munnen (!) /DP 

För tjugo sekunder sen hade jag det, men nu blev det helt plötsligt lite roligare...  


Kommentarer
Postat av: valentina

sött, sött, sött!
det där får ju vem som helst att känna att måndagen blev lite lättare :)

2007-11-26 @ 20:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0