FLORIDA. Fredag

Tänkte bjuda på en liten resedagbok från min underbara Florida-trip med H. 



Får ångest på morgonen över all min packning och slänger ut nästan hälften. Kollar saldot på banken och bestämmer mig för att shoppa mycket istället! Klockan 12.00 tar jag en taxi mot Arlanda med ett stopp vid H's lägenhet. Vi checkar in väskorna, passerar säkerhetskontrollen utan problem (förutom att jag fick dumpa min halvfulla morgonlatte) och allt går perfekt. Vi kollar lite taxfree, men skippar Sverigeshopping, vi är ju påväg till staterna! Så vi sätter oss i gaten med en (ny) latte, skvallrar, läser dagens tidningar och pratar. Sen är det dags för boarding. H.s pappa håller på något sätt på med flygplan, så vi fick åka business class till ett reducerat pris. Me likey! Champagne och choklad i mängder, stolar sköna som Hästens-sängar, service på högsta nivå + ett stort utbud av nya filmer på egen skärm. Planet lyfter 14.30. MOT MIAMI!

Knappt tio timmar senare är vi framme. Klockan är midnatt för oss, men i Miami är klockan bara 18:00. Vi lämnar flygplatsen och andas in den varma Miami luften. Vi tar en taxi till adressen där våran gemensamma vän, Mi, bor tillsamans med en tjej vi inte känner, Ami från New York (haha fattar ni "kodnamnen"). Mi lärde vi känna i trean på gymnasiet, hon gick i våran pararellklass. Vi mailade och sa att vi skulle komma till Miami och då undrade hon om vi ville bo i hennes gästrum några dagar. Dom hade en underbar lägenhet jättenära Miami Beach. Vi gick ut och åt på en hotellrestaurang, men sen var jag & H dödströtta så vi gick hem och sov ut.

Hinner inte skriva mer nu, måste jobba ju! Kommer mer sen.
Singel I Stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0