FLORIDA.Lördag


Vaknar klockan tio lokaltid i det ljusa, fräscha gästrummet som vi bodde i. Går ut på rummets tillhörande balkong och möts av den sinnesjukt häftiga utsikten. Tittar jag åt höger ser jag skyskrapor, människomyller och bilar. Tittar jag åt vänster ser jag en vit strand och turkosblått vatten. WELCOME TO MIAMI BITCH! Sätter på mig jeanskjol från Abercrombie, Lovisa Burfiitt tee och orangea Havaianas och solglasögon från Police. Perfekt mix för en dag på stranden. Och i staden. När H har vaknat så är Ami & Mi på jobbet. Vi går ut i staden och äter frukost på en av alla Starbucks. Sedan går vi runt och kollar i affärer. Gosh, jag älskar älskar älskar USAs shopping - det går inte att komma hem tomhänt. Det är rättare sagt omöjligt! Sedan går vi till stranden, och pressar i några timmar. Vi fick en solsäng och låg och tittade när ett gäng riktigt heta killar spelade volleyboll. Ögongodis haha! Plötsligt är klockan 18:00, vi ringer Ami och bestämmer oss för att äta middag hemma. Vi går förbi en matbutik och köper oxfilé. Till det trixar H ihop en underbar potatissallad Mi (som visade sig vara jättetrevlig) grillar köttet och jag korkar upp vinet (stor arbetsinsats haha). Efter en underbara middag med god mat, prat & minnen ger vi oss ut i Miamis nattliv! För både er & min skull ska jag inte gå in på detaljer - men det var sjukt bra drag på dansgolvet, många snygga killar (men nej, inget hände) och goda drinkar (men nej, jag blev inte stupfull - jag är trots allt en tjugonioåring i en näst intill främmande stad).

DAGENS OUTFITS: På dagen; se ovan. På stranden; Missoni bikini och Police brillsen. På kvällen: Paljettklänning från Juicy Couture, svarta lackpumps och bara ben (hade som tur var fått en del färg på benen efter timmarna på beachen).
DAGENS SHOPPING: Köpte mycket mycket mycket. Men vi var inne på Vivctorias Secrets i timmar och där köpte jag bland annat (!) fem BHs i olika färger, former och modeller, fem par trosor till specialpris och ett par lite lyxigare,  en pyajamas, ett (litet) nattlinne plus presenter och beställningar från olika vänninor.
Sen köpte jag klänningen & ett berlockarmband på Juicy Couture. En tee, två linnen och en stickad tröja från Abercrombie och tillsist en FANTASTISK miniklänning från Missoni som passar perfekt att festa i ljumma sommarnätter. Åh vad jag älskar den, den var verkligen värd varenda öre!

Kommentarer
Postat av: Emilié

Åh, vad härligt det låter! Varför lever inte jag ditt liv? =P

2007-11-08 @ 21:24:25
URL: http://sockerplast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0