Mina sminkfavoriter till vardags

För att lätta upp stämningen lite här på bloggen (de tidigare inläggen har ju varit väldigt allvarliga, viktiga och deprimerande) så tänkte jag snacka lite ytligheter.

Jag sminkar mig oftast ganska neutralt till vardags, om jag inte har en riktigt dålig dag. Det jag behöver för en dag på jobbet är mascara från Kanebo, lite foundation från Smashbox (enbart där det behövs, täcker inte hela ansiktet!), concealer under ögonen från Clinique, solpuder från Laura Mercier eller rouge från Lâncome, highlighter eller ögonskugga från olika märken (favoriten dock från Shiseido) och på läpparna varierar jag mig från dag till dag, ibland inget, ibland lite Eight Hour bara och när jag vill känna mig extra snygg så blir det matta läppstift i neutrala färger från Mac.


 
Vissa dagar har jag dock lite kajal eller en mörkare ögonskugga eller ett mörkt läppstift, men oftast kör jag väldigt neutralt.


Kommentarer
Postat av: Louise

Den concealern är ju BÄST!

2007-10-09 @ 17:13:40
Postat av: Mia

Den mascaran, concealern och eight hour cream är undebrara!

Passar inte så bra för min ekonomi dock (: Gillar din blogg!

2007-10-09 @ 17:15:04
URL: http://metrobloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0