Mina tankar om det aktuella dödsfallet i Stockholm.

Tack så myket för jättefina & peppande kommentarer angående inlägget nedan. Ni ska veta att allt känns så mycket bättre när jag får såna kommentarer, det känns som om jag kan göra skillnad när jag berättar det för er. Fortsättningen och följderna är minst lika vikitig som själva händelsen och den kommer snart.

Och när vi ändå är inne på det här med ungdomar, våld, olyckor, fester & alkohol så måste jag tillägna några rader till killen som blev misshandlad till döds i helgen. Ynka sjutton år och så tas livet i från en, så hastigt. Jag tänker på hans familj och alla andra som stod honom nära och önskar att jag kunde göra något vettigare än att sitta här och tycka synd om er och önska att världen vore annorlunda. Men en sak vet jag, att om vi alla protesterar och försöker få människor att inse vad som kan hända om våra ömtåliga kroppar utsätts för våld borde vi kunna göra en skillnad mot våldet på Stockholms gator och i resten av Sverige. Vila I Frid.

Nej, nu måste jag försöka att komma på lite gladare tankar och sticka till jobbet. Men hela tiden ställer jag mig frågan "Vad är det för värld vi lever i?" Vill någon ha det så här?
Singel I Stockholm

Kommentarer
Postat av: Christine

Det är sjukt ja. Ha alltid en liten tanke i huvudet när jag är ute ensam på kvällen eller går hem från festen på natten. "Tänk om någon skulle hoppa på mig nu och råna mig, misshandla mig eller våldta mig?" Det finns så mycket sjuka människor därute!

2007-10-08 @ 11:20:02
URL: http://chrisse.blogg.se
Postat av: ROSE

Det är hemskt det som hände i sthlm!

2007-10-08 @ 13:42:13
URL: http://PINKROSE.blogg.se
Postat av: Emilié

Ja, fy fan säger jag... Frågan jag ställer mig är varför i hela friden ingen gör något? Var det inte mitt på Kungsholmen? Inte alltför sent, det måste ju ha varit någon som såg det? Samma sak med den här killen som nästan blev ihjälslagen dagen efter för att ha sagt åt två killar att ge fan i att sno en cykel. Det var ju folk på busshållplatsen! Varför gör ingen något? Skriker i alla fall? BLÄ!

2007-10-08 @ 22:03:55
URL: http://sockerplast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0