UPPMANING!

Mordet på sextonåriga Riccardo har fått väldigt mycket uppmärksamhet i media, även på min blogg. Jag uppmanar som alla andra att ta er till Sergelstorg nu på fredag 17.00! Jag och mina kompisar ska dit! Vet flera som är bekanta med Riccardos familj. Att just denna misshandel fått så mycket uppmärksamhet tycker jag enbart är rätt - och det är verkligen fruktansvärt det som hänt! Dom misstänktas namn har nu kommit ut, och det är Östermalm & Vasastanskillar som är med i gänget "Vasaboys". De har tidigare kopplats till många stora bråk & en av dom är dömd för misshandel tidigare. Ja, ni vet säket allt ihop.

Det jag vill komma till är att follk ser det som något konstigt att det var just så kallade "Rikemansbarn" som är skyldiga. Har läst saker som "Haha, där ser ni överklassjävlar - ni är inte bättre & duktigare än oss andra, snarare värre!". Det finns tre saker jag vill säga om detta. 1. Varför dra alla över en kant? Så alla som bor på Östermalm och i Vasastan är nu skyldiga till detta, nej! 2. Bara för att man är uppväxt i en rik familj behöver man inte ha en bra uppväxt och kan ha haft det svårt och hamnat på fel sida om lagen ändå. 3. Sluta se dom (oss) som är uppväxta i de såkallade "snobb-områderna" som folk som tror att de är bättre än alla andra! Visst det finns folk som är såna, men bara för att man är uppväxt med mycket pengar behöver man inte se ner på dom som inte är det! 

Nu tycker jag att alla borde bli medlem i gruppen på Facebook som har startats till offrets minne & som protest mot gatuvåldet!

Singel I Stockholm


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag är också där på fredag!

Håller helt och hållet med dig angående det där med att dra oss över en kant, bra skrivet (:

2007-10-09 @ 17:51:54
URL: http://fashionita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0