Love yourself

Hemma från gymmet nu, gick inte tillbaka eftersom jag började tidigt imorse, ska bort  ikväll och helt enkelt inte ville, haha. Hur som helst så blev det 1,5 h spinning idag. När det kommer till spinning brukar jag bara köra 1 h, men idag tog jag i lite och det gick väldigt bra så jag orkade med ett core-pass också. Älskar känslan efter att man tränat, man verkligen känner att det är givande.

Jag är inget träningsfreak, och jag är inte ute efter att gå ner i vikt - jag älskar min kropp precis som den är och det borde alla tjejer göra (om dom inte har anorexia och behöver gå upp eller är överviktiga och behöver gå ner, men ni fattar)! Jag tränar därför att jag vill vara sund och frisk. Om jag säger att jag måste ta det lugnt med det onyttiga ett tag handlar det inte om att jag vill gå ner utan att jag vill må bra inuti min kropp. Det här är väldigt svårt att förklara ska ni veta, men det jag ville få fram var att jag tycker att man ska unna sig onyttigt, men bara se till att man har balans på det hela. Ät lagom av allt, träna lagom mycket och lev ett lagom sunt liv så kommer ni märka skillnad. Ett tag var jag för nyttig, tränade för mycket och räknade kallorier. Inte för att jag brydde mig om vad jag vägde eller hur jag såg ut (det har jag aldrig haft några problem med) utan för att jag hade något jävla komplex över att vara nyttig. Och inte mådde jag bättre, som tur gick jag inte ner något (har typ legat på samma vikt sen jag var 19) men jag mådde sämre än innan.
     Så bara för att jag säger att man ska vara nyttig, så får man inte ta det för långt. Lagom är ett bättre ord än någonsin i det här sammanhanget.

Skulle kunna fortsätta med det här temat i evigheter, men det kan jag inte. Måste hejda mig då  jag får en känsla av att inte så många är intresserade av sånt här i denna blogg, trist nog.
 
LOVE YOURSELF!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hafte en bra dag

2008-04-03 @ 17:01:18
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Emelie

Åh skönt och gymma :D

2008-04-03 @ 17:41:10
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Frida

Jag är trogen läsare och mycket intresserad av hälsa. Inte bara för att bli smalare utan för att må bättre.

Jag skulle lätt välja en mullig kompis med livslust än en pinnsmal deprimerad ;P

2008-04-03 @ 21:40:43
Postat av: natalie

helt rätt!

2008-04-04 @ 18:13:21
URL: http://vieillerie.blogg.se
Postat av: valentina

Jag håller helt med dig om det där! Jag lever exakt likadant!

2008-04-19 @ 15:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0