Shopping, Franska Rivieran

Som alltid när jag shoppar utomlands shoppar jag inte jättemycket, men jag lägger ner jättemycket pengar på det jag väl köper (förutom i USA då..). Och även så blev det i Nice. Det nedan var inte allt jag kom hem med, det är väl det enda som är värt att se, plus det enda jag hittade bilder på. Men det är en sak till ni kommer få se (jag är i princip säker på att den går att hitta på internet), klänningen jag ska ha på mitt b-day parteey. Men det får ni se en annan gång!



Först ut: Maggie Patent Clutch från Mulberry, min älskade dyrgrip! Den kommer följa med på tusentals utekvällar kan jag lova. Köpte den i Nice då jag var på jakt efter en väska att ha med när vi gick ut, hade glömt att ta med en sådan. Tittade först i lite lägre prisklasser, men sedan var vi på ett ställe med lyxvaror för att hitta en klänning till min fest och då ser jag den här. Jag köpte den som födelsedagspresent till mig själv och jag tycker verkligen att jag behövde den! Jag har många clutches men inte någon finare, exklusivare som jag verkligen älskar. Och självklart är naturfärgade dominerande. Men den här! Lyxig, rosa, lack, stilren men inte tråkig, så SIS! Åh vad jag önskar att ni fick se den i verkligheten. Jag blir alldeles lycklig varje gång jag ser den här hemma. Freak jag vet!

Shorts
Sedan köpte jag dessa all-around shorts från Helmut Lang. Jag hittade dessa på 60 % rea - verkligen ett kap enligt mig! Kvalitén är helt fantastisk och de är perfekta både till fest, vardags och jobb. Har flera par shorts i denna typ av modell (beiga och i lite grövre tyg) men antingen har dom blivit slitna och fula (så är det ju med budgetköp efter ett tag) eller så är dom trista i modellen. Men dessa älskar jag! Passar verkligen till allt och är såå sköna!

Kvalitet framför kvantitet. Hellre än perfekt clutch än tio snygga. Hellre ett par perfekta shorts i finaste kvalitet än tio budgetshorts. Det är mina principer!

Kommentarer
Postat av: M

Åh vilken fin clutch! Jag är inte det minsta avundjsuk;)

2008-08-25 @ 22:01:30
Postat av: SIS

M: Tack så mkt! Jag älskar den verkligen och det tokiga är att den är ännu finare i verkligheten! Den är så fin att jag nog inte kommer kunna att motstå att ta en bild på den själv :)

2008-08-26 @ 17:39:19
URL: http://sthlmsingel.blogg.se/
Postat av: Emilié

Eller hur?! :) Saknat din blogg, skönt att den är upplåst -nu har jag massor av läsning framför mig ;)

2008-08-26 @ 18:01:30
URL: http://plump1s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0