Sentimental sammanfattning av bröllopet

Vaknade precis. Vilken kväll, vilken dag, vilken fest! Själva vigseln var fantastisk. Storasyster var så vacker, det var helt sanslöst. Jag gråter sällan, och ännu mer sällan av lycka. Men jag hade kunnat släcka hela Afrikas kust (hoppas att mina läsare klarar av lite råa skämt, har aldrig testat er förut?) med gårdagens glädjetårar. Jag var stressad och nervös hela kvällen, men under själva cermonin så var jag helt stum. Det var så vackert, två personer som älskar varandra så mycket får en bekräftelse inför alla deras nära och kära. För er som inte ser meningen med att gifta sig, tänk om! Middagen blev också så otroligt lyckat, extremt rolig toastmaster, fantastisk buffé, vackra och roliga tal. Sen började bandet att spela i salen bredvid och en grym fest drog igång. Jag orkar inte gå in på fler detaljer, men jag är så otroligt stolt över att jag var hjärnan bakom den här festen! Men PR och festfix har i många sammanhang mycket gemensamt, så jag kanske är "utbildad" haha.

Gissa vem som står i mitt kök och steker amerikanska pannkakor nu, medans jag ligger här och segar? Jo, självklart är det min Drömprins! Jag var nämligen inte bara stolt över festen igår, jag fick visa upp min prins för hela min släkt och en himla massa andra. Mamma älskade honom! Pappa var som vanligt kritisk, men det var inte värre än så (och det är ett gott betyg för min överbeskyddande Daddy)! Lillebror tyckte att han "var nice"! Storasyster lyckades spänna av mer i hans sällskap den här gången (förmodligen för att det var hennes bröllopsdag)! När han stod och pratade med min kusin och mamma så blev jag alldeles varm innuti mig, det är svårt att förklara, men allt det här med Drömprinsen känns så rätt. Jag måste släppa det där med att vara rädd för att bli sårad och besviken, och njuta av att vara hans. Det får gå som det går, men nu när jag har honom i mitt kök, som min pojkvän så tänker jag bara uppskatta det vi har nu.

Ah, vilket poetiskt inlägg. Stod ni ut, eller blev det för sliskigt? Hehe. Fick en present av Storasyster och SP för att jag har hjälpt till. Dom erbjud sig när jag "tog jobbet" att ge mig lön, men det ville jag inte. Och presenten var verkligen ÖVER FÖRVÄNTAN. Inget illa ment mot blommor och presentkort på SF, men detta... Det kunde inte varit bättre.

Kommentarer
Postat av: M

Åh vad underbart det låter! Ser fram emot min bröllopsdag. Och jag är så glad för din och Drömprinsens skull=)

2008-02-03 @ 14:52:40
Postat av: Ronja

Åh så mysigt att höra! Kul att allt gick bra :)

2008-02-03 @ 18:38:51
URL: http://laserpiente.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0