My date with Mr. Hazel

Babes! Ni har börjat kommentera igen, underbart att komma in och läsa era små pepp och nyfikna kommentarer - det värmer och plötsligt vill jag ingenting annat än att blogga!

Daten igår gick bra. Han var jättetrevlig, det flöt på bra och vi hade massor att prata om. Plötsligt hade det gått nästan två timmar och jag var tvungen att skynda tillbaka till jobbet. När jag småsprang längs gatan kände jag mig så lättad. Det var som om en stor tung sten föll ner från mina axlar. En sten jag inte riktigt tänkt på, men som ändå har varit närvarande någonstans hela tiden. Han var inte min sista chans. Det finns fortfarande trevliga killar som inte är upptagna. Det finns fortfarande trevliga killar som vill träffa mig. Kalla mig barnslig om ni vill, men när jag var tillsamans med Drömprinsen trodde jag verkligen att det var "det". När det senare visade sig att jag hade fel, och jag insåg att jag var (snart) 30 och singel, inte ens i närheten av att gifta sig och skaffa barn, var det som om jag långt inom mig gav upp - slog fast vid att jag skulle bli en evig singelkvinna. Inget illa emot dem (jag har träffat många fantastiska, äldre, singelkvinnor genom åren som är hur lyckliga som helst), men ärligt talat - när man är tonåring och föreställer sig sitt liv i 30 års åldern - ser man sig själv med en man, en eller flera små, söta ungar och en mer än stabil ekonomi. Well, jag har bara det sista, är så långt ifrån man kan vara från det första, och där har ni anledningen till stenen. Låter som jag har haft en riktigt svår period bakom mig, och det har jag faktiskt inte, men det vore ingen överdrift att säga att jag inte riktigt varit mitt gamla vanliga jag.

På lördag är det fotbollsfest hos Stekarn. Vi ska gå dit tillsamans, jag ser fram emot det. Härmed döper jag honom till (bloggnamn alltså) Mr. Hazel. Varför? Hans ögon. Man brukar säga att man skulle kunna drunkna i någons ögon, och i hans fall, stora, hasselnötsbruna, kantade med täta, fylliga, mörka ögonfransar - skulle jag verkligen kunna göra det, drunkna alltså. Eller åtminstone hypnotiseras, känns mer logiskt. Men Mr. Hazel låter rätt töntingt så om Mr. H plötsligt dyker upp vet ni vem jag snackar om.

EN STOR PUSS & EN ÄNNU STÖRRE KRAM!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Åh vad glad jag blir av att läsa det här inlägget! Så himla kul att höra att det känns, som du beskrev det "som om en stor tung sten föll ner från mina axlar." You're awesome, glöm inte det oavsett vad som händer på kärleksfronten :)

2008-06-12 @ 22:02:40
URL: http://rsi.blogg.se/
Postat av: M

Åh vad kul att höra!

2008-06-12 @ 23:04:54
Postat av: Frida

Förr i tiden var en kvinna lyckad om hon skötte hemmet bra eller hade ett lyckat förhållande eller hade en bra karriär eller var en god mor eller såg bra ut. Idag ska vi sköta hemmet bra OCH ha ett lyckat förållande OCH ha en bra karriär OCH vara en god mor OCH se bra ut. Lite intressant, för det är faktist sant :P

2008-06-13 @ 00:45:12
Postat av: valentina

åh, va skönt att det släppte, du kommer hitta din riktiga drömprins det är jag säker på för du verkar vara en grym tjej! :)

2008-06-13 @ 01:25:13
Postat av: Erika

Åh, håller med dig man hade verkligen en vision om hur ens liv skulle vara då man närmade sig 30,jag har sambo nu men det är väl sådär halvbra efter 10 år tillsammans och tanken att se mig som singel i denna ålder känns tungt..men som du skrev att det finns säkert flera bra män därute:)

2008-06-13 @ 16:57:33
URL: http://erikachristina.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÄLSKLING! Du har så rätt! Jag vill prata med dig om en sak... Försöker ringa dig men du svarar inte. Har skickat tio mail men du svarar inte. Har du tappat bort din Blackberry eller vad har hänt??

Vill prata med dig NU! Pusspusspuss världens snyggaste och bästa bloggare.



Ps. jag drar från jobbet nu och om du inte är hemma (vi bor ju bara en trappa ifrån varandra så det blir inget problem att ta reda på det =D!) så polisanmäler jag dig. Okey baby?

2008-06-13 @ 18:55:05
Postat av: Anonym

ÄLSKLING! Du har så rätt! Jag vill prata med dig om en sak... Försöker ringa dig men du svarar inte. Har skickat tio mail men du svarar inte. Har du tappat bort din Blackberry eller vad har hänt??

Vill prata med dig NU! Pusspusspuss världens snyggaste och bästa bloggare.



Ps. jag drar från jobbet nu och om du inte är hemma (vi bor ju bara en trappa ifrån varandra så det blir inget problem att ta reda på det =D!) så polisanmäler jag dig som försvunnen. Okey baby?

2008-06-13 @ 18:55:19
Postat av: H

ÄLSKLING! Du har så rätt! Jag vill prata med dig om en sak... Försöker ringa dig men du svarar inte. Har skickat tio mail men du svarar inte. Har du tappat bort din Blackberry eller vad har hänt??

Vill prata med dig NU! Pusspusspuss världens snyggaste och bästa bloggare.



Ps. jag drar från jobbet nu och om du inte är hemma (vi bor ju bara en trappa ifrån varandra så det blir inget problem att ta reda på det =D!) så polisanmäler jag dig som försvunnen. Okey baby?

2008-06-13 @ 18:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0