London, baby!

I princip efter alla mina resor har jag lovat en fullständig berättelse om resan - men det blir aldrig av. Så denna gången ska jag inte skjuta på det ! Here we go!

 Resan var som sagt en jobbresa som var tvungen att vara ganska många dagar pga. dom viktiga mötena hade flera dagar emellan sig. Jag åkte med en arbetsmyra som är två år yngre än mig, vi kallar henne för... Chica (haha hon har latinskt ursprung), en jättetrevlig, underhållande, snygg tjej jag inte kommit så nära på jobbet. Men efter denna resan så känns hon som en av mina närmaste arbetsmyror. Härlig tjej!  
ONSDAG:  Flygresan gick fort och bra, vi åkte till vårt FANTASTISKA hotell, lämnade grejerna och åt en sen middag på någon hypad restaurang i centrala London (nära hotellet). Sen gick jag och Chica tillbaka till hotellet, åt choklad (taxfreeeee) och kollade på brittisk TV tills vi somnade.
TORSDAG: Upp tidigt. Fixade oss i över en timma och gav oss iväg till våra klienters kontor för det första (viktigaste) mötet. Det gick jättebra och det kändes verkligen som dom gillade det vi gjorde och kontraktet är så gott som hemma! Mer än så kan jag som vanligt inte säga om jobbet. Kändes dock lite kränkande när vi kom in där på kontoret och gick in i en konferenssal med ett gäng gubbar. En gubbe: "Oh, this wasn't what i expected - two young swedish sugarloafs" Och alla gubbar i rummet börjar skratta. En annan: "Well, they're maybe the entertainment only!" Suck. Men som den hårt arbetande kvinna (haha) jag är i denna mansdominerande arbetsvärld så är jag van. Men jag tror vi visade tydligt att vi tyckte illa om deras "skämt" och bortsett från inledningen var de riktigt trevliga och seriösa - fast mitt senare intryck av dem berodde kanske mest på deras charmiga, beeedååårande, snobbiga brittiska. Efter mötet blev vi bjudna på lunch av några av gubbarna, lyxigaste stället jag ätit lunch på på länge. Vilken service! Vilken mat! Och allt var gratis för oss! Sen shoppade vi (shoppingdetaljer kommer i ett eget inlägg), fikade (Starbucks!), shoppde mer & sen åt vi middag på hotellets restaurang. Därefter träffade vi tre kompisar till Chica och festade med dom in på småtimmarna. Nya människor, nytt ställe, ny musik, nya kläder. Kul!
FREDAG: Tog en välförtjänt sovmorgon. Ett jobbbesök på ett ställe som bara tog någon timma. Sen "gjorde" vi London. Sevärdheter, shopping, fotografering, omtalade restauranger. Jaa, ni fattar! Middag spenderades med samma killar & tjejer vi varit ute med kvällen innan. Underbara människor, som jag mer än gärna vill träffa igen! Sen gick vi hem och upprepade: äta choklad, kolla på tv, sova.
LÖRDAG: Ännu mera shopping + ett stort möte till. That's pretty much it. Just det, vi lunchade med en halvbekant kille jag pluggade med i NY och hans tjej, helt plötsligt inne i en affär så hör jag någon "SIS, 2000 NY? Remember me?" Det tog några sekunder att placera honom, och självklart trodde han då att han tagit fel - men sen föll det på plats. Så häftigt att träffa någon man känner, han kunde ju ha varit var som helst i världen och jag med, men plötsligt står vi i samma butik i London. Yeah! Så spontan lunch blev det med honom, hans fru, och deras två månader gamla bebis som var så undebart söt! På kvällen festade vi återigen med Chicas vänner - men denna gången tog vi det lugnare.
SÖNDAG: Sovmorgon. Lång frukost. Snabbt till Miu Miu för att Chica hade efter en lång tids beslutsångest bestämt sig för att köpa en väska. Sedan till flygplatsen. Lite taxfree shopping, blev en parfym för mig + choklad till en massa människor som förtjänade det. Sen var vi plötsligt i luften. Arlanda, träffade Drömprinsen. Resten vet ni.

Puh. Det tog lite längre tid än jag trodde. Men nu vet ni vad jag gjort de senaste dagarna... Shoppingen kommer mer om senare idag! Och yees, det blev ett par röda sulor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0