CALIFORNIA

Jag längtar till California (Kalifornien). Det var två år sedan jag var där sist, det är alldeles för längesedan.  Jag skulle ju ha åkt dit med H istället, men i sista minuten bokade vi om till Florida då det härjade hemska bränder i Californien. Jag saknar Los Angeles, jag saknar de lyxiga kuststäderna (Newport Beach, Laguna Beach, Malibu - för att bara nämna några som de flesta känner till), San Fransisco, San Diego. Jag saknar mina vänner där. Jag saknar shoppingen. Jag saknar havet. Jag saknar känslan. Jag saknar värmen. Jag saknar Starbucks kaffe. Jag saknar häftiga utekvällar i Hollywood (som jag nu är alldeles för gammal för, facing the truth)... Ja jag saknar Californien helt enkelt!

image232image233
Laguna Beach by night. I LB bor en av mina bästa USA-vänner med sin rika man och två barn. Hon lever ett typiskt Californian-housewife-life. Rodeo Drive, LA. Shopping på hög (och dyr) nivå! Det kan inte bli så mycket glassigare än en shoppingrunda där med en latte i handen. Det gäller att ha på sig snygga kläder och se rik ut, annars är man körd!

Men det lär dröja ett tag tills jag kommer dit. I sommar ska jag hålla mig i Europa (möjligtvis en NY-weekend, jobbresa), i jul ska jag antagligen till Thailand. Möjligtvis på höstlovet, om jag har råd. Men hur som helst, att bila längs Californiens kust är ett av mina absolut bästa USA-tips. Det är så vackert och så varierande, från galna LA till lugnare strandsamhällen. Allt (almost) förpackat i sol och lyx. Mmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0