Den Femte Maj

Inte långt kvar till sommaren nu alltså! Min arbetsbransch ligger väldigt mycket i lä på sommaren så som tur är har jag massa ledigt! 8 veckor ungefär! Men riktigt så underbart är det inte (eller jo det är det men..ja, det finns en baksida eller vad man säger), under dessa åtta vckor så måste jag "finnas där" 24/7 för mina klienter och arbetsmyror. Så ledigt, men ändå inte. Borta från jobbet, men ändå närvarande hela tiden. Så nu behöver ni inte undra vad det är för lazy ställe jag jobbar på när jag schteker i en solstol och pressar fram en fabulös bränna i sommar.

Idag har jag haft en helt okej dag, varmt men mulet tills eftermiddagen då den strålande solen kom och gjorde Sthlm till ett paradis. Dagen har sett ut så här ungefär: Jobb. Lunch på uteservering. Mer jobb. Ännu mer jobb. Strosa runt på stan med en schmarrig latte i handen. Hem. Sitta på balkongen och äta middag beståendes av grekisk sallad med världens bästa Granne*. Jobba lite till. Surfa runt och ringa runt lite. Och här sitter jag nu. Om 20 minuter börjar Cashmere Mafia, som jag ska se tillsamans med en kopp té och Lindt's choklad med hallonsmak.

Vi hörs nog om en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0