Min fredag

07.30 Gör mig i ordning på drygt en timma. Äter frukost, väljer kläder, sminkar mig osv.
Promenerar till jobbet (min lägenhet ligger bara drygt tio minuter från kontoret).
08.50 Jobbar intensivt. Har bestämt mig för att inte vara mer detaljerad än så angående jobbet.
13.40 Lunch med J och hans två assistenter/lärlingar/praktikanter och make-up artisten. Fotograferingen planeras.
14.20 Hem till make-up artisten där jag sätter på mig det första ombyet, min safari-inspirerade klänning från Paul&Joe (köpt på rea i NY) plus silversmycken och mina silvriga Louboutin. Jag sminkas av den grymt duktiga tjejen, rätt nedtonat med solkysst hy, lite sotade ögon och matta läppar i någon neutral färg.
14.35 Plåtning! Vi började i centrala Stockholm (precis vid make-up artistens lägenhet), och jag får stå mitt på en gata (dock inte så trafikerad). Det var rätt pinsamt i början, många stannade och tittade. Men sedan slappnade jag av och bilderna blev så jävla coola! Sen var det hem till MUA (försökte förkorta). Där jag bytte om till en skir vit, halvtransparent klänning med volanger från Milly, och mina rätt så nya chockrosa pumps från TOPSHOP. Sen tog vi bil till Djurgården på ett avskilt ställe, vid vattnet (solen glittrade så vackert). Nu gjorde vi lite mer oskyldiga, vackra och inte lika kaxiga bilder som tidigare. De blev ännu bättre än tidigare (vilket jag då inte trodde var möjligt!). Sen fick J för sig att jag skulle ställa mig I VATTNET. Så skorna åkte av och plötsligt stod jag där med kallt vatten till ovanför knäna och klänningen hängde mot ytan på ett otroligt effekt fullt sätt. Det blev så vackert, och bilderna kunde ha tillhört ett lyxigt modereportage. Fast det var en 29 årig hårt arbetande, festande singel som modell. Fast jag måste medge att jag blev otroligt snygg på bilderna, och  J var jättenöjd. Fast facing the truth, en bra make up artist och fotograf som kan plocka fram ens bästa sidor gör en snyggare än en retuschering i Photoshop. Men ändå!
18.00 Efter ca. en timma hemma drog jag på mig Paul&Joe klänningen igen och drog till Strandbryggan och åt middag med ett gäng härliga människor, Stekarn, J, Storasyster (som dock inte drack någon alkohol, hon är ju gravid), SP, H, Red, Trendy, Baby, VB och Glossy (samt två killar som ni inte vet vilka det är). Sen drog större delen av oss vidare ut i natten och det blev en otroligt lyckad kväll!

Suck, halva det här inlägget var jag tvungen att skriva om, vilket får mig att tappa lusten att skriva om resten av helgen. Men det kanske kommer imorrn, jag får se. Puss!


Kommentarer
Postat av: M

Låter som en kul fredag!! Ser fram emot att få läsa resten av helgen=)

2008-05-12 @ 05:45:47
Postat av: valentina

låter som en riktigt kul dag och kväll/natt :)

2008-05-12 @ 10:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0