This is the life

Hej sockerbitar!
Har jobbat hemifrån idag med tanke på att jag är genomförkyld och att det ändå inte var några viktiga möten. Men hur mycket man än försöker intala sig så får man långt ifrån lika mycket gjort som man får på kontoret. Har skjutit på en jättetrist grej (jag älskar inte allt med mitt jobb.. men nära på!) hela dagen ..har sett alla tv-serier som finns, läst varenda sida ur varje tidning här hemma och klickat runt på facebook och bloggar i timmar. När jag väl inser jag att det börjar bli dags, för cirka tio minuter sen kommer jag på att jag först måste skriva ett blogginlägg. Klickar snabbt in på blogg.se innan jag inser definitionen av måste i det här fallet.

Hehe.. men yeyey! Så lite SIS-updates kanske skulle sitta fint, kan ju inte bara sitta här och svamla om hur bra jag är på att skjuta på trista saker i ett helt inlägg. En så innehållslös blogg vill jag för allt i världen inte ha.. ha ha.

- Jag och DP? Still going strong.
- Jag och H? Börjar bli som ett kärt par, när man bor i samma lägenhetshus så umgås man väldigt mycket. Jag är lika mycket i hennes lägenhet som i min egen. DP borde känna sig hotad.
- Jag och lågkonjukturen? Än så länge existerar den inte i min värld. Mitt företag rullar på fint som vanligt, shoppingen ökar stadigt precis som vanligt och jag har inte direkt ekonomiska problem. Sweet.
- Jag och festandet? Önskar att jag kunde säga att jag slutat gå ut nu vid 30 och tagit tag i mitt vuxna liv men.. fyfan vilket drag det har varit de senaste helgerna (med risk för att låta som en nybliven myndig liten tönt...yep jag är avundsjuk). Har haft så otroligt kul! Min umgängeskrets förtjänar en guldmedalj eller något.
- Jag och vinterdepprision? Inte i år inte! Med tanke på att jag har Seychellerna att se fram emot njuter jag av kylan och alla fina kläder (jaa.. fattar inte det där med att det är trist att klä sig under höst och vinter. Tänk stora stickade koftor, blusar, kavajer, jeans, dunjackor, stora halsdukar, tjocka strumpbyxor, kashmir. Tänk romantiska kläder i murriga färger som brunt, mullvad, svart, offwhite osv.. Tänk Hunkydory, Acne, Odd Molly Ugg Australia, Filippa K, Hope, Whyred, Sass&Bide, Mulberry, Marlene Birger.. Tänk butiker som Mathilde, Riddargatan 12, ZARA, H&M Trend, Nathalie Schuterman, NK Nordiska Designers..Ja jag fattar verkligen inte det trista! Jag ser bara ett stort hål i plånboken när jag adderar mode med vinter). Oj det där råkade bli historiens längsta parantes med en hel modeföreläsning.. Hmm.. Fan också kunde skrivit ett helt inlägg om detta istället. Jajaja.
- Jag och livet? Förutom att jag har en lätt ålderskris så är jag jättenöjd med livet och älskar nästan varenda dag (äckligt va?). På grund av min pojkvän, mina vänner, min familj, min ekonomi (shopping gör mig lycklig!) och mitt jobb. Men som sagt..lätt ålderskris. Många blir gravida, andra köper villa, andra gifter sig.. ja ni fattar. Medans jag festar, har ett halvnytt förhållande, reser jorden runt som om jag vore 20-something och jaa... det är lite jobbigt. Jag är den jag är - och snart hoppas jag att jag kommer få allt det där andra - men jag måste passa på att njuta av mitt liv som det är nu.

Eh shit vad mycket svammel känner jag nu. Och dåligt språk också.. jag ursäktar! Ni kommer tro att jag är ngn liten fjortis eller något efter det här inlägget. Coolt. Men ändå, nu har ni ju fått en himla massa SIS-tankar. Och det är inte dåligt inte! Righty?

Kommentarer
Postat av: valentina

va roligt att du är tillbaka och att livet går så bra :)

2008-11-17 @ 22:23:13
URL: http://malandval.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul med uppdatering! Önskar jag kunde vara lika glad som du för kylan, men usch säger jag bara=P

2008-11-18 @ 19:24:47
Postat av: Ronja

Så kul med uppdatering :) glad you're back!

2008-11-30 @ 09:38:06
URL: http://eldeseo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0