Alpaca Wool Long Sleeve Deep Cowl Shawl Knit Dress

Kollade in Asos utbud i dag för första gången på länge och såg till min förvåning att de hade ett rätt brett utbud av grymma Patrizia Pepe. Plötsligt fick jag syn på min klänning, den jag köpte i Rom! Perfekt, fick njuta lite av att jag köpt den för några hundringar mindre och det är ju alltid kul att få visa er hur mina favoritköp ser ut.

Den är precis så härlig som den ser ut. Underbart material, skön, följsam, smickrande, mysig och lagom varm (inte sådär äckligt tung och tjock mot kroppen som vissa stickade plagg kan bli. Brukar inte gilla sådär halvstora polokragar (eller polokragar över huvudtaget) men den är som var väldigt oversize tycker jag var grym! Blir lite sexigare, då det ändå blir en urringning och samtidigt lite mysigt. Passar perfekt både till vardags och när man ska på någon middag t.ex. Aah jag är så nöjd! Bästa Rom-köpet helt klart! Eller okej, på delad plats med Stella Mc Cartney koftan (stor, mysig - fick den till ett pangpris!). Så nöjd med med mina Rom-köp, köpte bara kvalitetsgrejer som jag verkligen behövde (och säg inte åt mig att definera behövde) samt lite kul budget.



Inspirerades verkligen av hur Asos valt att matcha godbiten. Knästrumpor och stövletter med snörning. Skolleterna har jag (liknande dom ovan, fast i svart lack - köptes på ett budgetställe i Frankrike i sommras) men knästrumpor har jag bara i väldigt trista färger, var kul med något mer annorlunda. Får ta en sväng förbi NK Damstrumpor (grym avdelning!) imorn.

Kommentarer
Postat av: M

Oj vad överraskad jag blev när jag såg tre nya inlägg!! Väldigt snygg klänning, du har så bra smak =)

2008-10-20 @ 06:37:50
Postat av: valentina

snygg! kul att du är tillbaka också! :)

2008-10-20 @ 11:10:27
URL: http://malandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0