B-day Outfit

Det här hade jag på mig på min stora födelsedagsfest:


Klänning: Från BCBG Max Azria (hittade bilderna på bloomingdales hemsida efter lite googlande). Köpte den i sommras i Nice, vi var på rea på ett lyxigt varuhus, hittade massa klänningar men ingen kändes helt rätt. Allt kändes så billigt, slarvigt gjort (köper man en dyr klänning ska det synas på kvalitén) eller FÖR EXTREMT i designen. Men denna var perfekt! Classy (det är ju ändå 30 års fest den ska användas till) men ändå sexig, extremt fina detaljer, fantastiskt sydd och den satt helt perfekt.
Skor: Direkt när jag köpte klänningen visste jag att jag skulle matcha med svart för att hotta upp den ganska snälla färgen. Och jag visste exakt vilka skor jag ville ha. YSL Tribute Platform i svart skinn, med lätt lackad yta. Jag gick och klämde på dom i frankrike hela tiden, men lyckades på något underligt sätt hålla mig borta från köp. Så jag bestämde mig för att köra på svarta klassiska Louboutins istället. Men sen, på min födelsedag - så får jag skorna med stort S (?) i födelsedagspresent från Red, H, Trendy, E & Baby. Darlings!!! Jag blev så obeskrivilgt glad, jag skrek så att hela restaurangen vände sig om och tittade på mig.  Iiih! Jag älskar dom (skorna) och jag älskar er vänner!
Clutch: Inte den på bilden, tog bara en för att det skulle se fint ut. Jag hade en enkel vanlig clutch i kuvertmodel, oversized, svart och lackad. Perfekt.
Smink/Frisyr: Hela kroppen var insmörjd i en creme som ger ett härligt bronze/glow - very Victorias Secret. Håret hade jag lätt lockat, bara för lite extra volym ville att det skulle se naturligt lite ruffsigt men ändå stylat ut. Hmm svårt att förklara. Ni kanske förstår bättre när jag säger att Gisele som många gånger förut, var min frisyr-förebild? I make up väg satsade jag på ett bronzat ansikte och väldigt sotade ögon - voila!

Nu ska jag gå och ta en kaffe i regnet med......

Kommentarer
Postat av: M

Gud vilken vacker klänning, du måste ha varit väldigt snygg!!

2008-09-06 @ 21:28:05
Postat av: valentina

underbar klänning och ursnygga skor!

2008-09-09 @ 21:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0