Konstig fika med DP och H

Dåligt med uppdatering det senaste! Sorry! Vet inte varför, är inte riktigt sugen antar jag. Haft en lugn och skön helg, en lugn middag hos VB är väl det "vildaste" jag gjort. Men man är ju trettio nu, hehe.

Igår eftermiddag ringde DP mig och frågade om jag var sugen på att ta en kaffe på något ställe. Jag sa ja, begav mig  ut i regnet - mötte upp honom på ett mysigt favoritställe. Vi hade det trevligt och pratade lättsamt om allt möjligt. Vi sket i allt det gamla och bara tog varandra för dom vi var, två människor som trots allt kände varandra väldigt väl. Något inom mig säger att långsamt, väldigt långsamt håller det gamla på att växa fram igen. Men jag vill inte tro för mycket, jag vill inte bli sårad av honom, eller av mig själv heller - jag kanske inte ens känner på samma sätt längre. Vi hade det i alla fall väldigt mysigt. Sen plötsligt ringer H. "VAR ÄR DU?!" "Jag är på X" "PERFEKT! Precis i närheten. Jag kommer, är dygnsur och skittrött efter en lång lunch med mamma". "Men det passar inte riktigt H" "VA?! Kom igen stanna en liten stund till, (hon trodde att det inte passade för att jag var på väg därifrån) så jag får chansen att värma mig. Jag ser helt tokigt ut här på gatan, har virat in sjalen på huvudet för att skydda håret och folk stirrar. Haha. Du jag måste lägga på nu, batteriet är slut snart. Puss ses om två sekunder!".

Jag säger ursäktande till DP; "H är på väg, hon fattade inte att jag var här med dig och var alldeles för själv upptagen för att fatta en vink". I nästa sekund kommer H inrusande, och så ser hon DP. Och mig. Haha hon såg så paff ut! Hon ville bara springa därifrån och låtsas som om hon inte sätt oss (sa hon senare) men självklart var hon tvungen att komma och fika med oss (de sociala reglerna vettni). Men det funkade som tur var. Trots att H såg ut som ett blött frågetecken och sa obehagliga saker som "Jaha så ni dejtar igen..sorry hade ingen aning". Men annars gick det bra, dom känner ju varandra sen när vi var tillsammans och kommer bra överrens. Det var bara det att mörka moln (tankar) i stilen: "jaha-är-ni-ett-par-igen" "verkar-vi-vara-ett-par-igen?!" "vad-gör-vi-här-egentligen" som tyngde fikat. Men men, jag hade det mysigt och trevligt innan H kom i alla fall! Och ja babe, det är en pik - enbart till dig!

Puss på er enstaka läsare!

Kommentarer
Postat av: M

Haha låter som i en film!!!

2008-09-07 @ 22:36:44
Postat av: Ronja

Haha ajdå, lite komiskt ändå måste jag säga :-)

2008-09-08 @ 07:48:52
URL: http://rsi.blogg.se/
Postat av: H

Haha det var pinsamt! Men du överdriver lite babe, så självupptagen är jag faktiskt inte! Mina batterier dog och jag var helt säker att du var med ngn av våra gemensamma vänner,d et är ju vårat stammis-ställe.... Allt är ditt fel! ALLT! GAaah jag hatar dig! Nej jag bara skoja, det jag ville komma till var att det egentligen var lika mycket ditt fel, du kunde ha skrikit i luren och hindrat mig eller nåt! Hahaha! Älskar dej!

2008-09-09 @ 15:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0