Kärlek + Trygghet = Sant

Sitter på jobbet och trycker runt på internet. Har egentligen en hel del att göra, men orken finns inte. Känner mig sjukt omotiverad när det kommer till jobbet de senaste dagarna. Ingen aning om varför, brukar alltid tycka att det är kul och vara väldigt ambitiös. En riktig hard-worker alltså. Men inte just nu.. Blir alltmer sugen på N.Y i höst.
 
Ikväll ska jag på middag hos Storasyster och SP. Alltid mysigt att träffa min älskade systerdotter.. Och dom andra också förstås. Sjukt hungrig just nu, försökte dämpa hungern med en espresso från kaffemaskinen men blev bara ännu hungrigare, men får stå ut - man vill alltid vara hungrig när man åker hem till syrran och SP.

Drömprinsen ska med också, vilket gör mig glad. Vet egentligen inte varför, men antar att det handlar om att vi är så otroligt "stabila" just nu. Inget drama, bara han och jag tillsamans; en självklarhet. Mailade honom igår och sa "Middag hos syrran imorn, var där mellan 18.30-19, eller ska vi sammåka? Puss". Ser ni självklarheten, vi har gått förbi det där stadiet där man träffas och lär känna varandra och man är nykär. Nu är han en del av mitt liv på ett annat sätt - and I love it. Jag litar på honom, jag är helt mig själv när jag är med honom, jag är aldrig nervös när jag är med honom, jag älskar honom. Kanske låter trist och ospännande för er, men för mig är det fantastiskt. Har aldrig upplevt den här typen av kärlek, den här typen av trygghet hos en partner.

Nu ska jag hem och byta om, kjol och kavaj känns inte lämpligt (och bekvämt) när man vill leka med världens sötaste.
/SIS

Ps. Saknar kommentarer, även om ni bara säger hej är det uppskattat. Respons är alltid fint!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har vart dålig på att kommentera men jag läser iaf!!! Kul att höra om dig och Drömprinsen =) Man blir så glad av att läsa dina inlägg om er

2009-04-15 @ 20:42:12
Postat av: M

Vet inte om mitt namn kom med, men det var jag som skrev nyss =)

2009-04-15 @ 20:43:18
Postat av: Ronja

Underbart att höra!

2009-04-18 @ 16:59:38
URL: http://eldeseo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0