The Dress

DP fick ett jobbsamtal, så här sitter jag uttråkad..nu hinner vi  knappt med någon shopping före lunchen..buhu. Fast det var nog lika bra det, med tanke på pengarna jag spenderade igår. Vill ni se 'the dress' till nyårsafton?

Dröm i från Marchesa (Notte by Marchesa) gjord i finaste chiffong. Älskar färgen, skärningen, fallet, den gudinne-lika designen..allt. Den är väldigt smickrande för min kropp och designen känns som någonting som inte går ur tiden.. den här kommer jag att bära flera gånger - det vet jag.  När jag lägger utlöst mycket pengar på mode vill jag flera saker.. det ska inte finnas något negativt med plagget/väskan/skorna, den ska vara tidlös men framförallt speciell. Man ska inte kunna hitta en lika snygg klänning på H&M. När jag betalar vill jag inte bara betala för kvaliteten, utan även designen. Allt det här fann jag i den här drömmen. Inhandlades på Bergdorf Goodman här i NY.
.
Och nej jag kommer inte vara för uppklädd, alla kvinnor bär långklänning och männen frack.. ska bli underbart med en riktigt uppklädd fest for once in a while! Klänningen är så vacker i sig själv att jag kommer ta det lugnt med accessoarerna. En svart Chanel 2.55 med silverdetaljer (lånad från en vän här), möjligtvis en ring eller ett armband i silver och mina silvriga Louboutins (eller dom svarta, får se.. men det känns som att silver är smickrande till klänningens färg) till det blir det en stram hästsvans och sotade ögon - för att se lite mindre 'bal på slottet' ut. Ååh.. kommer att känna mig som en princessa. I övermorgon smäller det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0