Barnsligt



Underbar dag. Jobbade på förmiddagen. Sen tog jag DP's bil ut på Lidingö för att passa min barndomsvän M's barn. M och jag har känt varandra LÄNGE men träffas nu förtiden alldeles för sällan. Här om dagen tog vi äntligen en fika och pratade och då kom det upp att M var i behov av barnvakt en eftermiddag plus kväll. Självklart ställer jag upp, har knappt umgåtts med hennes barn och varför inte passa på att lära känna dom och samtidigt göra en kär vän en tjänst.

Barnen var underbara vi hade otroligt kul tillsamans. Den äldsta pojken är 7 och flickan 5. Efter att jag hämtat dom på dagis och skola åkte vi hem till M. Först bakade vi bullar som vi mumsade i oss med saft. Medans jag städade det kladdiga köket spelade dom tv-spel. Sedan hoppade vi studsmatta och sprang runt och busade. Sen var vi varma och svettiga trots det dassiga vädret och då blev det dags för lite plask i poolen. Var lite orolig innan att något skulle hända, men M övertygade mig om att dom är väldigt säkra i vatten och det var dom verkligen! Jag älskar att leka sådär barnsligt i vatten, har alltid trivts underbart bra under ytan. Efter badet kollade barnen på TV samtidigt som jag lagade mat och sedan spelade vi spel tills M kom hem.
 
Underbar dag med underbara barn. Om en liten del av mig någonsin funderat på att inte skaffa barn så har detta försvunnit helt efter timmarna med de små änglarna.. Tur att DP inte läser den här bloggen då hade han blivit stressad haha. Känner faktiskt att min klocka börjar ticka allt snabbare. Jag vill kunna vara fräsch och pigg under hela mina barns uppväxt.. Jag vill inte vänta tills jag blir 40. Snart blir jag 31. Jag är inte ens sambo med min pojkvän.. Det är sådana tankar som man inte får tänka, men som ständigt och jämt dyker upp i mitt huvud. PANIC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0