En låååång lista

Seg och fantasin står på noll. Men samtidigt uttråkad. Vad passar då bättre än en lista? Snodd från Hibbs.. 

Lovar du att vara ärlig? Ja! Vissa saker kanske jag inte kommer att kunna svara på dock. 
Du heter: 
Redan här sprack det..
Smeknamn: På den här bloggen SIS
Låt som när du är ledsen sörjer till? Oj, massa olika. The ends not near it's here är en perfekt break-up song.
Beroende av: Kaffe och choklad
Vem behöver du mest just nu: Just nu? DP. På lång sikt, familjen.
Vad tror folk om dig? Folk som inte känner mig tror att jag är snobbig, bitchig och har fått allt (mitt företag, min lägenhet osv) på grund av mina föräldrars "inflytande".
Stämmer det? It's bullshit.
Vad får du oftast komplimanger för? Ytligt sett, mina ben, mina ögon och min klädstil. Andra komplimanger är väldigt varierande beroende på person och sammanhang..
Vad säger du för att imponera på någon? Det finns inget jag är mer stolt över än min karriär haha.
Hur imponerar man på dig? Man visar upp sin riktiga personlighet och försöker att inte hävda sig. Ärliga öppna människor imponerar lätt på mig.
Brukar du skratta för dig själv? Haha ja.. Speciellt när jag ser på tv, typ Friends eller får ett roligt mail, då kan jag lätt börja skratta i min ensamhet. Sjukt pinsamt med tanke på att mitt kontor har glasväggar.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Powerwalk runt djurgårn?" från H..
Var bor du? Väldigt centralt i Sthlm. Gångavstånd till stureplan..
Trivs du där: Ohyes.
Äger du några converse: Ja, ett par låga vita (mitt tredje par av den varianten faktiskt).l
Sprit, cider, vin eller öl: :Cider och vin.
Brukar du bli för full: Nej.. sådär riktigt full var längesen sist.
Vad har du för mobil operatör: 3
Är du allergisk i mot något: Nej!
Har du haft sex idag: Efter midnatt är ju idag.. så ja.
Nästa mål i ditt liv: Oj.. Har faktiskt inte så mycket mål just nu.
Hur svarar du i mobilen: "Förnamn Efternamn" (jobbet), "Hello darlinng", "Hallå" "Heeeeeeeeeeeeej" osv. osv. osv.
Vem ringde du senast? Har precis långpratat med Storasyster.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vi pratade om allt och ingenting.. Helgen som gått, min systerdotter, sommarplaner, jobb, skvaller osv.
Antal timmar sömn inatt: Somnade vid halv två, vaknade tio.. 8,5 h alltså.
Sov du ensam: Sov hos Drömprinsen..
Brukar du komma i tid: Ja, det är en av mina starka sidor!
När mår du bra: När jag är omgiven av människor som jag älskar och kan lita på, gärna över ett glas vin, god mat och skratt. Låter lite klisché kanske.. men vid sådan tillfällen känns det som om inget i livet kan gå fel.
När blev du fotad senast: Igår när jag åt middag ute med ett gäng vänner. 
Hur känner du dig nu: Seg och trött men på gott humör!
Vanligaste färg på dina kläder: Svart svart svart.
Vad tycker du om fötter: Eh..dom funkar?
Vad saknar du: New York och alla mina fantastiska vänner där som jag träffar på tok för sällan!
Hade du en bra kväll igår: Absolut! Började kvällen med lite Robinson (galet bra!) och sedan blev det en lååång middag med vänner - precis som i "När mår du bra" svaret.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe, te eller juice.
Rakar du benen: Yes.. på sommaren blir det vaxning också.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Oftast... hm, runt midnatt kanske?
Är du blyg? Nej
Sysslar du med någon idrott: Spellar tennis och seglar på amatörnivå.  
Vill du hellre ha mail än brev:
Hur personligt och gulligt det än är med brev så känns mail mycket mer smidigt och "i tiden".
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, kärlek vid första ögonkastet förknippar jag med ytlighet. Måste lära känna en person ORDENTLIGT innan kärlek är aktuellt.
Har du spytt offentligt: Ja, men inte på grund av alkohol.... den värsta natten i mitt liv (sök på det i arkivet om ni ej förstår).
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Oooj en massa saker! Ha sex och kissa bland annat hah..
Är du nöjd med ditt liv: Hur jobbigt positiv jag än låter så har jag verkligen "The time of my life" just nu, så JA JA JA!
Är du bortskämd: Inte längre.. men det har jag allt varit. Mina föräldrar skämde bort mig men samtidigt så lärde dom mig att stå på egna ben.. Lite svårt att förklara men jodå, bortskämd har jag allt varit.
Vad gör du i morgon: Jobbar och lunchar med Baby och E.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Går inte att (och vill inte) svara på den frågan.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Alla framgångsrika kvinnor som inte tar någon skit och står upp för sig själva.
Vad längtar du till? Sommaren..
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja absolut.
Vad använder du för shampoo? Redken All Soft
Vad är det finaste du fått? Oj svårt att svara på.. Pencez de moi-ringen ligger högt kan jag säga. Det handlar inte om vad det är materiellt - utan om vad den betyder för mig.
En speciell dag du minns: Min storasysters bröllop. En perfekt dag, med så mycket underbara människor och känslor. Efter den dagen förstod jag verkligen vad kärlek var.
Hur gammal är du: Trettio.
Tycker du om någon just nu: Drömprinsen.
Om fem månader: Så borde allt vara som vanligt.. men vad som helst kan ha hänt. Förhoppningsvis är jag brun.
Du samlar på: SKOOOOR
Gröna eller röda äppeln: ?
 Vem ringer du när du är arg/ledsen: Beroende på vad det handlar om.. H, Storasyster, Pappa, Mamma eller DP.
Gillar du golf: Sorry papi, men njee.. Sjukt seg sport faktiskt. Även om det är ett mysigt sätt att umgås på.
Vilken tid gick du upp idag: Vaknade tio, gick upp kvart i elva. Myys.
Har du sovit i din egna säng inatt: Nej, sov hos DP som sagt.
Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor
Är det okej att gråta: Ja det är det, dock gör jag det VÄLDIGT sällan. Jag är en såndär person som inte ens gråter vid de hemskaste stunder.
När grät du senast:  När jag fick träffa min systerdotter för första gången.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en stor jävla våning i New York. Ok, det skulle inte räcka men..
Bär du glasögon eller linser: Linser, men hemma och ibland på jobbet blir det glasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Ja och nej. Ja för att kläder från lite "finare" märken oftast är i mycket bättre kvalitét och det ligger mycket mer tanke bakom designen, så mycket mer personligt. Nej för att köpa plagg bara för att det är från ett speciellt märke kan vara det dummaste som finns. T.ex. Nathalie Schuterman rean, herregud vad mycket skit folk köper enbart pga. en viss lapp i ryggen.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Runt tio kanske.. kan verkligen variera.
Har du piercing: No. Enbart ett hål i vardera öra.
Vill du gifta dig: Mm..but no hurry.
Vill du ha barn: Mm..but no hurry.
Solar du ofta: Solarium, nä. Enbart vid nödtillfällen om jag är sjukligt blek och ska ha något plagg som kräver bränna.
Är du bra på att laga mat: Ganska.. har man tid och lust kan det vara riktigt kul!
Är du flygrädd: No
Hur vig är du: Ganska, har dansat rätt mycket i tonåren och det har hängt kvar litegrann.
Är du musikalisk? Lite kanske.. men inte direkt.
Vad dricker du helst när du är törstig: Lätt kolsyrat vatten.
Vilken är din favoritglass: Ben&Jerrys Chocolate Fudge Brownie. Glass är min stora last och jag har hur många favoriter som helst.
Tror du på ett liv efter döden: Kanske, kanske inte. Ibland är jag äsker på att man hamnar någonstans i form av någontng men ibland tror jag att det bara tar slut.
Tycker du om sushi: Nej, jag älskar sushi.
Vad äter du helst när du ser på film: Choklad och dricker te. Eller glass.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.
Har du tandläkarskräck: Nej.. inte min favoritsyssla bara.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Varierar.
Vilken ögonfärg har du: Bruna
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Tror inte det..
Biter du på naglarna: Nä.
Röker du: Nix. (försöker variera nej lite här)
Hur ofta tränar/motionerar du: 2-3 ggr i veckan. 2 räcker gott och väl.
Senaste låt du hörde: Crystal - Mando Diao

Oj, det tog sin tid! Hoppas ni tyckte det var spännande att läsa mina svar.. Puss!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Väldigt kul att läsa! :D

2009-03-22 @ 18:15:49
URL: http://eldeseo.blogg.se/
Postat av: M

Vad roligt att läsa!!! Du borde skriva mer om träning =)

2009-03-22 @ 20:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0