Time for a change..

Nämde tidigare min lust att flytta till N.Y för en kortare period. Ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag. Jag är superlycklig och nöjd med mitt liv som det är just nu.. Men veckorna flyter ihop, dagarna bara går och ingenting nytt händer. Jag känner mig rastlös. Dessutom har jag jobbat så otroligt mycket det senaste att jag är väldigt sliten. Rastlöst och sliten på samma gång låter kanske skumt..

Ni får inte tro att jag är en såndär person som inte klarar av den vanliga vardagen, nej - jag brukar älska det där förutsägbara med att göra samma sak (så länge det är saker man tycker om) varje dag.. Men just nu är jag sugen på att göra något annat, bara ta en paus från ALLT. Och vad vore då bättre än att återvända till världens bästa New York City..

Det enda som skulle kunna stoppa mig just nu är Drömprinsen. Har pratat med Stekarn förut om att jag skulle ta tjänstledigt och för honom skulle det vara ok. Det är bara att ge någon av våra arbetsmyror mer ansvar, och lite högre lön. Dem är så duktiga och vi litar på allihopa så det skulle  inte kännas jobbigt att dela med sig av boss-ansvaret lite. Dessutom finns ju Stekarn alltid där vilket gör det möjligt att baara "lämna" sitt företag.

Med Drömprinsen däremot kan det bli svårare.. pratade med honom idag, och visst blev han taggad, men det kan bli svårt med hans jobb. Han skulle prata med sina chefer och tänka egenom alla detaljer, vilket även jag måste. Man kan inte som vuxen bara korsa atlanten helt plötsligt för några månader.

Om vi är helt wild så skulle det bli: April, Maj, halva juni.
Eller: September, Oktober, November. 
 
Det sista känns nog mer möjligt, då får man mer tid till att planera, hitta ett bra ställe att bo på, plus billigare flygblijetter.  Åh jag blir bara ännu mer sugen av att skriva detta! Och visst skulle ni inte ha ngt emot N.Y bloggning?

Kommentarer
Postat av: M

Nej det har vi inget emot!!! Skulle vara skitroligt att läsa om =)

2009-03-26 @ 06:01:24
Postat av: valentina

Åh det låter helt underbart! Go for it! :D

2009-03-27 @ 13:13:04
URL: http://malandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0