Förlovningsfesten

Drygt två veckor efter förlovningen var det dags att ställa till med fest. Tidsbristen gjorde att det fick bli spontant och snabbt anordnat - men oj så bra det blev! Först hade vi en middag för våra absolut närmaste, ungefär 20 st. Bland gästerna fanns våra familjer samt mina och DP's närmaste vänner. Senare så anlände ytterligare 45 personer. Vi hade annonserat det som en 'coktail' med bartender, snittar och lounge musik. Stekarn höll tal och vi skålade för vår förlovning och sedan drog festen igång! Nyårsafton i N.Y må ha varit en av de coolaste festerna jag varit på, men detta slog ändå det med hästlängder just för att jag var omgiven av (nästan) alla jag älskar. Runt ett drog de partysugna vidare, för våra grannars skull. Jag och DP stannade hemma och städade samt tryckte i oss lite rester, riktigt nöjda med kvällen! Det formella struntade vi i, det kan man spara till bröllopet. Vi ville bara fira vår kärlek omgivna av dem vi gillar, och det fick vi!
.
Jag bar en enkel, dressad klänning med öppen rygg från Whyred och heels från Louboutin. Egentligen tänkte jag ta min Marchesa klänning men den kändes lite väl uppklädd och jag vill spara på den till finare tillfällen, plus att jag inte hade orkat vara så rädd om en klänning när jag agerar värdinna haha.
.
Vi hade strängt förbjudit presenter men vi fick massor av blommor, champagne, god choklad samt världens finaste tavla av ett stort gäng vänner (Stekarn, H, DP's killkompisar, Baby m.fl). Tavlan var ett kollage fyllt med bilder på mig och DP, allt från fina, romantiska till lite mer galna och fula haha. Dessutom dök våra underbara vänner upp här och där. Världens finaste present, verkligen! Den hänger numera på en hedersplats i lägenheten, och varje gång jag tittar på den lägger jag märke till något nytt. Antingen skrattar jag åt våra tokiga minnen eller så blir jag rörd för att jag har världens finaste vänner.

Kommentarer
Postat av: M

Låter underbart=)

2010-02-09 @ 18:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0