Inredning

Inredning är tätt följt efter mode en favoritpassion/intresse. Jag älskar att googla runt inspiration, gå i allt från superexklusiva inredningsbutiker till IKEA, bläddra i glossiga magasin, titta på bostadsannonser..Ja ni fattar. I höstas flyttade ju jag och min prins ihop, och tillsamans har vi skapat vårt drömhem. Trivs så bra och vi har verkligen lyckats balansera stilrent, mysigt, funktionellt, luftigt och eget. Ja det mesta är raka motsatserna mot varandra, men kombinationen av detta - lite av varje, där har ni min stil. Sedan så är det ju tyvärr så att 'min stil' ändrar sig väldigt mycket. Så därför har jag försökt att inte vara för extrem när det kommer till mer bestående saker, som köket, badrum, hyllor och garderober. Men textiler och andra detaljer kan man ju ändra med tiden.
Det är sjukt svårt att ge er en bild av hur det ser ut här hemma, men bilderna nedan ska väl ge er en aning om ungefär vilken stil vi försöker hålla. Det är inte exakt eller ibland ens i närheten av likt men tills vidare får det duga.
Genomgående stil:
Vita väggar och väggbyggda bokhyllor har vi. Finns inget som ger ett rum ett mer 'bebott' intryck än en härlig bokhylla. Vi fyller våra med massor av böcker, de snygga böckerna (t.ex mode och fotoböcker) får stå så att framsidorna visas - tips! Sedan har vi fotografier, och på ett ställe har jag gjort ett stilleben med ett par snygga (men sjukt osköna) skor från Manolo, bra att dem kom till användning, haha. I hallen har vi hyllor längs med en hel vägg (2x4 m) där snygga skor står och får visa upp sig. Som skogalning får jag en bra överblick, men det gör också hallen mycket snyggare och roligare. Vill visa bild...kanske vågar det?
Samma stil här, vitt vitt, men med härliga, personliga detaljer som ger rummet värme. Mattan är inte riktigt min stil, men jag ska leta efter en snygg matta som gör vårt väldigt cleana kök varmare.

Korridor/hall:
Förutom vitt älskar jag den internationella stilen ni ser ovan. Denna bild var inspirationen för vår korridor.  Gråbruna väggar, vitt tak och vita dörrar och spottar. Sedan har vi en stor spegel, lite förvaring och sedan fortsätter man mot hallen (som är bredare än själva korridoren, tack och lov) där vi har skohyllan jag beskrev ovan. Vi har även parkett likt den ovan, genomgående i lägenheten. Gillar både vitt golv (som ovan) och riktigt mörkt golv (nedan) men parkett är mer klassiskt och gör att vi kan ta ut svängarna mer med den övriga inredningen.

Älskar! Vitt, mörkt golv, bokhylla (märker ni min besatthet?), snygg fåtölj/divan samt kromräcket. Det jag vill säga med bilden är att vitt, krom och mörkaste brunt/svart är ständigt återkommande i lägenheten.

Badrum:
Badrummet är vitt och ljust, men med mörka träbänkar i trä (med matchande spegel). Dushhörnan tänkte vi köra exakt likadan, men sedan gick jag och blev kär i kaklet ni ser ovan. Så häftigt, brunt/guld och ljusreflekteras i regnbågens alla färger. Turkiskt spa-feeling, love it!
Vardagsrum
Det rummet jag är mest nöjd med. Vita skinnsoffor och soffbord i glas/krom från fantastiska Roche Bobois (säljs tyvärr inte i Sverige..). Såg bilden Här och blev kär. Så det är så här det ser ut, fast med mer personliga ting (man lever ju inte i en inredningstidning), samt träparketten istället för det vita golvet. Vår målning är nästan lika snygg som den på bilden (älskar sådan konst) men tyvärr inte lika stor. Är nöjd men inte helnöjd..får se om 'the perfect one' dyker upp.
Hade inga bilder som inspiration när jag gjorde sovrummet, så får leta runt lite någon annan gång för att visa stilen. Sedan har jag ju min walk-in men den är värd ett eget inlägg. Hoppas ni inredningsintresserade uppskattade - ni andra tålmodiga kommer få en för er mer rolig uppdatering asap. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0