No bloody monday

Sitter på kontoret med de få som lyckats ta sig hit idag. Snökaos, minst sagt. Det är svinkallt men solen skiner och jag har gångavstånd till jobbet, så allt känns bra för mig. Helgen har varit bra. Powerwalks i kylan för att sedan värma sig inne på ett café och äta brunch med Baby och H(lördag), samt ytterligare en powerwalk som avslutades framför en brasa med en kopp varm choklad i famnen på min prins(söndag). Fredagkväll blev lugn med matlagning, Let's Dance och Solsidan samt catch up med DP (båda har jobbat mycket lately). Lördagen blev hemmafest med thai och melodifestival hos härliga vänner. Allt avrundades med söndagsmiddag hos mamma och pappa. Skaldjurssoppa och nybakade baguetter. Som sagt, bra helg.
I helgen satte vi ett preliminärt datum för bröllopet. Jag ska gifta mig..lite svårt att ta in när jag skriver det så här, men när jag och DP pratar om bröllopet är det faktum att vi ska gifta oss det mest självklara i världen. Bröloppet får ni såklart mer detaljer om senare, finns hur mycket som helst att skriva om detta.
Haha, nu stormar Stekarn in här. Röda kinder, ruffsigt hår. Jag ser på hans kroppsspråk att han är trött, irriterad och stressad. Någon har haft en jobbig morgon. Han har på sig stora mörka solglasögon, senaste från Tom Ford ('Hallå, snön reflekterar faktiskt soljus man blir ju blind annars'..vi säger så). Stekarn är världens nörd men han kan driva med sig själv och det älskar jag honom för. Utan självdistans så är man bara ett tomt skal tycker jag. Och det är inte min bästa vän och partner in crime, han är så mycket mer.
Innan jag går och pratar med min vän kan jag berätta vad jag har på mig idag. Anpassat för kylan men ändå hyfsat väldressat i cashmere tröja och en härlig pälsväst med stickade detaljer. Den ser inte ut som de pälsvästar vi är vana vid idag (två varianter; stureplanskids eller fejk från H&M)..nej, den är tunn, len och lite sladdrig med stickade detaljer. Härligt bohemlyxig.
Inspirationsbilden... Men jag har på mig pälsväst från Paris, stickad tröja från Autumn Cashmere och svarta jeans. Ankelboots från Acne (inte utomhus dock) och dunjacka från Moncler. Stickad halsduk och mössa från H&M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0