Några ord om förhållanden

Hej på er. Blev berörd av en kommentar självklart för de fina orden, men framförallt för att hon undrade något i stil med; är du alltid så här lycklig?

VERKLIGEN INTE.
Allt i livet, från relationer till karriär, är precis som du skriver en berg- och dalbana. Sedan när jag läser de senaste inläggen förstår jag att det verkar som att jag svävar på moln mest hela tiden. Och ja, jag har det bättre än någonsin just nu - jag är verkligen precis där jag vill vara i livet. Men självklart har jag mina stunder, mina dagar då allt känns jobbigt. Förra veckan grät jag när jag kom hem på jobbet, stressad men också ledsen för att saker inte går som jag vill att de ska och för att det finns människor ute i arbetslivet som är hemska att samarbeta med. Men då har jag turen att ha min prins som stöttar mig, genom att bara finnas där och hålla om mig.
.
Men det där med arbetslivet är ju inte det enda som kan få mig att må dåligt. Självklart har jag och DP våra duster, men sedan förlovningen - det senaste halvåret - har vår relation blivit så stark. Så även när vi bråkar och jag bara vill smula sönder honom så är jag lycklig inntest inne. För jag är så säker på vår kärlek, jag vet vad vi har tillsamans och jag vet att det krävs mycket mer än en oskön kommentar och lite tjafs för att förstöra vår relation. Självklart behöver du inte vara lycklig i ditt förhållande hela tiden, tänk bara på min och DP's historia. Men är du i en relation där du oftare är olycklig än lycklig skulle jag inte stanna kvar. Däremot är det VIKTIGT att du tänker efter vad det är som får ert förhållande att krisa, är det verkligen någonting mellan er två eller är det bara i allmänhet jobbigt just nu? Någon kan ha det jobbigt på jobbet, någon kan ha förlorat en anhörig eller bråka med en kompis. En relation kräver lite blod, svett och tårar , det kan jag lova. Ge inte upp er, så länge du inte ger upp dig själv för er.
-
Jag kan skriva hur mycket som helst inom detta förhållande-område. Jag vet, jag är ingen expert och mycket av detta är svammel. Kom ihåg att det här är min bild av ett förhållande - jag har många gånger blivit upprörd och ledsen när jag läst om ideal förhållanden, allas situationer är olika men detta till trots kan vi dra nytta av varandra.
.
NEVER GIVE UP ON LOVE
Singel I Stockholm

Kommentarer
Postat av: Singelfolk

singelfolk.blogg.se

2010-08-30 @ 13:33:38
URL: http://singelfolk.blogg.se/
Postat av: Ronja

Vet inte om du har lagt ned bloggen, men ville bara skriva en rad och hälsa allt gott. Önskar dig och DP all lycka i framtiden. Stor kram

2010-10-16 @ 19:40:40
URL: http://imagineim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0