några dagar i juni

Hej och tack för era gulliga kommentarer på det senaste inlägget!
Har egentligen ingen inspiration till detta inlägget så vi får se vart det slutar (förmodligen ett rörigt inlägg om allt och ingenting, som vanligt), men en liten update skadar ju inte, right?
.
Sommaren är här och jag njuter fullt ut. I helgen var jag, DP, hans bästa vän JD (får man säga så när man är +30?)  och hans relativt nya flickvän ute i skärgården. Det var ett underbart dygn, vi seglade, låg på en brygga och solade medans killarna lekte med en jet-ski, badade vattetunna i skållhett vatten för att sedan doppa oss i det iskalla havet. Efter det tillagade vi en god middag helt från grunden som avrundades med en flaska vin och filtar utomhus, pratandes i flera timmar. Småfrusen avslutades sedan en underbar dag på det bästa sättet, tryckt mot min varma älskling i en mjuk säng. Innan vi tog båten hem nästa dag blev det brunch i flera timmar i solen, jordgubbar, american pancakes, smoothies, färskpressad juice mm. En fantastisk helg med fantastiska människor. Kom otroligt bra överens med JD's tjej, vilket känns grymt bra då vi lär umgås en hel del på grund av våra mäns tighta relation.. Den lyckade, nyfunna kvartetten lär åka på äventyr i sommar, men mer om det när det är spikat!
.
Vardagslivet blir också härligt när sommaren kommer. Långa luncher i humlan med take-away mat, solsken och kära vänner. Lyxiga uteserveringar i alla ära, men finns det något mer avslappnat än parkhäng? Fast ett glas rosé i kvällssolen på strandbryggan går ju inte att klaga på. Folk på stan har ett leende på läpparna och Stekarn kommer insjungandes in på kontoret med ruffsigt hår efter säsongspremiären med caben - en sjungandes Stekarn på morgonen, bara en sån sak får mig att älska sommaren.
.
Här om dagen tog jag ledigt en heldag och var med min älskade systerdotter, som nästan är ett och ett halft år nu. Vi var hemma hos mig hela dagen, lekte och busade, gick till den närliggande lekparken och lekte lite till. Hur som helst, sen åkte vi ut till mamma och pappa, åt middag och lekte ännu mer med busungen tills hon somnade, helt slut efter en intensiv dag. Hon är så fin och härlig, min syster var verkligen idealbarnet och det tror jag min älskade lilla systerdotter också kommer att bli. Jag kan bli tårögd enbart av hennes leende haha. Älskade, älskade unge..
.
Nu ska jag sova..men där fick ni lite små utdrag ur mitt liv. Hoppas det inte dröjer länge tills jag skriver igen!
KÄRLEK

Kommentarer
Postat av: M

Kul med uppdatering =) Är så underbart att sommaren är här =)

2010-06-08 @ 06:03:00
Postat av: Ronja

Jaaaaa update! Låter jätte mysigt. Har själv blivit på extremt glatt humör pga sommaren :)

2010-06-08 @ 19:54:23
URL: http://imagineim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0