I used to hate this love-shit.. now I'm in the shit and I love it.

Hej finaste. Vet inte vad som hände, men bloggen har helt glömts bort. Och jag har (tyvärr) inte saknat den. Men när jag loggar in här blir jag lite varm i hjärtat och inser att jag inte kan släppa taget om den, än. Tänk alla stunder jag suttit och skrivit inlägg här, om mina bekymmer, tankar och oro inför framtiden. Ringer han mig snart? Ska jag ringa honom? Är det vi två nu? Vågar jag lita på honom? Hur ska jag kunna gå vidare? Kan jag förlåta honom, gå vidare? Även om jag vet att jag var lycklig då så upplever jag en helt annan dimension av lycka idag. Att dela mitt liv med en kille som förstår mig på alla sätt, som jag är bekväm med i alla situationer men som fortfarande kan få mig att bli knäsvag när han tittar på mig.
.
I kväll har jag suttit i mjukisbyxor och en ful t-shirt och stressat framför datorn. Jag har varit vresig och sur, knappt ägnat honom en blick. Plötsligt känner jag hans varma, starka armar runt mig. Sedan sätter han en hallonsmoothie på bordet, kysser mig i nacken och går. Smoothien han har sett mig göra så många gånger, men denna gång med mycket mer florsocker än vanligt. Han betraktar mig och som om han kunde läsa mina tankar säger han "Allvarligt talat, du ser ut och beter dig som ett vrak, det där extra sockret är bra för dig". Rakt på sakt, retsamt men ändå så omtänksamt.. Smoothien var godare än någonsin - och det berodde inte bara på sockret. Jag spricker upp i ett leende och tittar på mannen som jag är så kär i. En stund tittar vi bara på varandra, han bryter den långt ifrån obekväma tystnaden efter en stund, "Älskling, du är det vackraste som finns". Och jag tror på varenda ord han säger. Inga komplimanger är så äkta som hans och ingen får mig att känna mig så bra som han. Min fästman, min själsfrände - jag älskar honom mer än vad jag trodde var möjligt.
.
Vet inte varför jag berättar just det här, mest för att visa hur fin han är tror jag.. uhh när blev jag sån? Skryter om killen.. nää fyfan. Men jag får väl ursäkta mig med att jag är kär. Kär och lycklig.

Kommentarer
Postat av: M

Vad romantiskt=) Men saknar verkligen dina uppdateringar =(

2010-05-18 @ 05:51:55
Postat av: Ronja

Jag blir ju helt tårögd..Vad glad jag blir!! Har precis som "M" skriver, saknat dina uppdateringar, men har fullständig förståelse till att du inte riktigt saknar bloggen...njut av varandra! :)

2010-05-23 @ 14:09:40
URL: http://imagineim.wordpress.com
Postat av: Anonym

Åh, så vacker och jag älskar din blogg :) (é singel). Hittat den nyligen och läste allt på några dagar. Håller med M, uppdatera oftare..

2010-05-28 @ 02:23:00
Postat av: Pia

Gud vad fint du skriver! Jag undrar dock en sak; är du alltid så här lycklig? min relation är en himla berg och dalbana och just därför undrar jag, kan man vara i en förhållande topp hela tiden?

2010-06-12 @ 23:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0