Mitt möte med Drömprinsens syster

Jag var rätt nervös innan. Det var ju ändå Drömprinsens syster - hans familj. Med mening kom jag fem minuter försent för att slippa komma först till restaurangen. Hovmästaren visar mig fram till bordet. Mittemot Drömprinsen sitter en kvinna som är något yngre än mig. Hon har ännu mörkare hår än Drömprinsen (det kan ha varit färgat på ett riktigt bra ställe också..) och samma hasselnötsbruna ögon och jämnt solbrända hy. Ursnygg är bara förnamnet. Hon bär en likadan mörkbrun Amerian Vintage tunika som jag har (lägger jag märke till direkt) och en ursnygg något oversize kofta som jag var väldigt nära på att få veta vart hon köpt den. Men jag lyckas hejda mig, kanske inte ett så bra första intryck att fråga vart hennes kläder kommer ifrån och hon bor ju trots allt i London  så jag skulle antagligen ändå inte kunna att få tag på den.

Drömprinsen reser sig upp, kramar om mig och pussar mig lätt på kinden. Lagom intimt. Han presenterar oss, och mitt smeknamn här på bloggen blir Chocolate - allt med henne fick mig att tänka på choklad. Håret, hudfärgen, ögonen (tunikan). Drömprinsen har mer nordiska drag, trots de chokladbruna ögonen har han en del blonda inslag i sitt hår. Jaja, han presenterar oss - jag slår mig ner och vi beställer. Hon är butikschef på en fin butik i London som jag faktiskt besökt. Vi pratar om allt möjligt, alla tre och samtalen flyter på bra - det blir inte stelt eller förhörsliknande som jag hade föreställt mig - det här är ju bara hans syster, hans vän - vad oroade jag mig för? Som person är hon trevlig, artig men känns ändå mer sval och inte lika charmig och avslappnad som Drömprinsen. Men hon var verkligen inte en sån typ som jag störde mig på och det var verkligen tur då det brukar märkas ganska tydligt på mig när jag inte gillar någon. Så det hela gick bra, och Drömprinsen verkade minst sagt nöjd efter lunchen med att det funkade så bra mellan oss (tror jag klev ett steg uppför trappan till Drömprinsens hjärta i hans ögon pga. det) och inte blev någon konstig stämning.

Ok, ganska kortfattat men ändå detaljerat - är ni nöjda nu kära läsare? Annars är det bara att ställa frågor - jag älskar frågor! Fråga om vad som helst  (förutom om vad jag heter, haha) så svarar jag!

Kommentarer
Postat av: M

Så kul att det gick bra! Tror du att det kommer bli något mellan er?

2007-12-15 @ 09:58:47
Postat av: sanna

Naaw :)
Ni är ju så söta(L)
Så när ska din familj få veta att det finns en drömprins med i bilden ?;) Eller det kanske dem redan vet ? :)

2007-12-16 @ 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0