VECKAN I NEW YORK (überlångt inlägg)

Förlåt. Nu är klockan 18.00 och jag har bara gjort två inlägg idag. Men nu ska det bloggas om USA mina vänner!


Tidigt på fredagen (efter julafton som var på måndagen, hänger ni med nu, haha?) steg jag upp. Hoppade i Juicy Coutures klassiska velourset som jag alltid har när jag långflyger denna gången i vinrött. Sedan kom J (en killkompis jag inte berättat så mycket om, har känt honom sen universitetstiden då han och Stekarn är barndomsvänner, vi har en ganska ytlig relation men vi har så roligt tillsamans. J är bäst på fest!) och hämtade upp mig i sin nya Porsche, han var så stolt över den så det går inte beskriva, haha! Vi hämtade upp H & Stekarn som nästan bor grannar. Sedan bar det av till Arlanda och jag köpte en mascara taxfree där, min älskade vardagsmascara Kanebo 38C Silk Performance i tre-pack. Flygresan gick bra, ganska trångt om plats på planet dock (till skillnad från på hemresan!) och helt plötsligt var vi där. New York. Vi var riktigt trötta och lyckades få tag på en taxi till hotellet vi bodde på. Det var ett riktigt fint hotell, lite för dyrt men vi åt ju inte där på kvällen och jag och H delade rum. Klockan var bara 19.00 i New York när vi kom fram till hotellet, men för oss var klockan 01.00. För att försöka bli av med jetlagen  så fort som möjligt lyckades vi hålla oss uppe i två och en halv timma genom att spela poker, sjukt kul!

Lördag. Jag och H vaknade vid nio (från och med nu snackar vi amerikansk tid), ringde killarna på rummet så vi gick ner och åt en grym hotellfrukost allihopa. Sedan skulle Stekarn och J träffa en gemensam killkompis som varken jag eller H känner samt hans fru och nyfödde barn så vi bestämde oss för att ta en heldag i shoppingens tecken. Första stopp var så klart Starbucks, (drack olika sorters kaffe flera gånger varje dag och jag har verkligen ingen favorit) och med en latte i handen satte vi igång. Vi gick in på Miu Miu butiken på Madison Avenue och där fann jag den. Till nedsatt pris (det var inte SÅ mycket så att den var på rea känns lite att ta i). Med hjälp av H lyckades jag övertala mig själv att jag behövde den. Min Balenciaga som jag älskar så mycket kändes plötsligt ful och sliten (när man har mött sin stora kärlek kan den fantastiska skapelsen se gräslig ut) så jag slog till. Och lyckan var total som alltid när jag köpt en dyrgrip till väska.

Sedan kunde det inte ta slut. H köpte en ursnygg Marc Jacobs väska kort därefter, sedan blev det Century 21 där jag köpte ett par heels till världens bästa pris (och nu menar jag det verkligen!) från See By Chloé. De är i skinn och lite remmar och platå och Din Sko gjorde kopior på dem i sommras. På Century 21 blev det även en cashmeretröja i puderrosa från J Brand och två sjalar. Senare köpte jag en blus från Stella Mc Cartney. Förutom det blev det en massa annat billigare, Abercrombie, American Eagle, Victorias Secret osv. osv. osv. På kvällen åt kvartetten på en jättebra asiatisk restaurang och gick och la oss tidigt.

Söndag Turistdagen. Vi var på Museum Of Modern Art, vid frihetsgudinnan, promenderade runt i Central Park i timmar (love love love), ja vi var i New York helt enkelt fast utan att shoppa. Okej där ljög jag, köpte en Protect The Skin You're In T-shirt från Marc Jacobs (billig + välgörenhet + snygg = bra köp!), efter ett långt velande blev det den med Heidi Klum. På kvällen träffade vi vänner till mig (har jag berättat att jag bodde ett år i New York när jag var 20?) som jag tror och hoppas att mina reskamrater hade kul med. Var iaf underbart att träffa dom, härligare människor får man leta efter! Vi blev bjudna (som jag hade räknat med hehehehe) till en enorm nyårsfest hemma hos en av tjejerna jag lärde känna under min tid i NY som har gift sig rikt och bor i enorm våning på Upper East Side. Jippiie! Stekarn, H & J fick vara sjukt tacksamma, tidigare hade vi inte haft några planer och nu hade vi en glassig fest på Upper East Side.

Nyårsafton Tog det hyfsat lugnt på dagen, promenerade återigen i Central Park, shoppade lite (tror inte det blev något speciellt för mig?) drack massa Starbucks-kaffe, slog oss ner på en filt i Central Park, solade (det var tio grader och sol,  nice!), tittade på folket och slappade. Älskar atmosfären i New York, tänk hur en så stressig stad samtidigt kan vara så lugn, alltså det går inte att beskriva! Minns faktiskt inte riktigt vad vi gjorde på dagen förutom det. Vid 17.00 gick jag och H till hotellet för att göra oss i ordning oss. Jag plattade hennes glänsade bruna hår (hon blev så snygg!) och mitt blonda hår fick med hjälp av mina favoritprodukter ett svall som jag lyckligt nog kan säga fick riktig Gisele känsla. För mig blev det en svart ärmlös, puffig Betsey Johnson klänning med svarta Christian Louboutins med peeptoe (tack systern min för att jag alltid får låna dom!) tillsamans med en silverkuvertväska (som inhandlades billigt på någon budgetkedja i NY, minns ej just nu?), tjockt silverarmband och bambooörhängen från CC Skye samma som Hillary Duff fast i silver. Tror att ni fått en bild av hur jag såg ut nu, med min kvarlevande solbränna från Florida (bättrar på eran bild av mig), hahaha. Sedan tog vi taxi till Upper East Side. Det var massor med folk, alla var ursnygga, champagnen flödade och likaså snittarna. Minglade och träffade massor av trevligt folk, flirtade med snygga killar (don't worry, inget hände) och pratade med urtrevliga tjejer. Sedan bjöds det på skaldjursbuffé. Mängder av ostron, hummer, kräftor, räkor, scampi och champagnen fortsatte att flöda. Satt bredvid en jättesnygg kille som jag trodde var modell först (men som visade sig vara advokat) och hade riktigt kul. Han var desvärre gift, annars hade jag  nog på min champagnefylla lagt in en riktig stöt. Hehe. Tänk att man kan ha så kul bland folk man aldrig träffat tidigare! Tolvslaget kom och vi såg på den stora terassen fyverkerier över hela New York. Det var enormt mäktigt. Stekarn fick en liten puss på munnen (min tjejtjusare hade inte lyckats ragga upp någon... fast det kom senare haha) och H försvann i väg med någon rik, snobbig, amerikan. Det är svårt att beskriva festen och få det att verka så roligt som det var men kvällen var otroligt lyckad och jag skulle kunna säga att det var ett av mina bästa nyårsfirande. Någonsin! Och det är ett bra betyg.

Resten av dagarna gjorde vi samma saker som tidigare, promenerade, shoppade, åt god mat, träffade bekanta, festade och hade roligt. Resan var underbar, framförallt tack vare den underbara staden men också tack vare människorna jag reste med! Tack för en grym vecka!



Nu har jag suttit och skrivit i 50 minuter nästan. Ojojoj. Hoppas att någon underhölls av detta (och ens orkade läsa allt?) för nu hoppas jag verkligen att jag får lite respons. Och ni vet vad jag menar!

Kommentarer
Postat av: sophie

svar: aa det var det verkligen
Ha en bra kväll:)

2008-01-05 @ 21:32:25
URL: http://loveisintheair.blogg.se
Postat av: M

Åh det låter underbart!! Jag vill också åka till New York en vacker dag=)

2008-01-06 @ 00:14:57
Postat av: åsa

det låter som om du har haf det riktit bra där borta i staterna :)
vi vill veta hur det går med drömprinsen!
haha

2008-01-06 @ 01:35:45
URL: http://whoosh.blogg.se
Postat av: maja

svar: visst ska de :)

ååh älska ny

2008-01-06 @ 13:23:14
URL: http://maajan.blogg.se
Postat av: Ckah

Jag är avundsjuk :P Men du verkar ha haft den underbart =D

2008-01-06 @ 13:32:02
Postat av: Lisa

ja, hur går de me drömprinsen?

2008-01-06 @ 14:11:52
URL: http://lisajohannaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0