Eleven

11 långa dygn sedan jag skrev sist! Inte bra alls... Först en bloggpaus som varade i månader, och sen när jag väl börjar igen dröjer det veckor mellan uppdateringarna. Inte så bra alls.

Egentligen hinner jag inte skrva nu, ska åka och gymma med H om tjugo minuter, men jag kan försöka så mycket som jag bara kan och hinner.

11 SAKER SOM ÄR VÄRDA ATT NÄMNA OM DE SENASTE 11 DAGARNA
1. Jobbet går lysande. Vårt företag bara växer och växer. Jag är en stressad kvinna mitt i karriären och jag älskar det!
2. 30 år = mindre vilda kvällar mer trevliga kvällar. Yes, min trettioårs-kris är inte mer originell än så. Jag har börjat föredra trevliga kvällar med vänner, vin, god mat och trevliga samtal framför vilda utekvällar med dans och för mycket dricka. Ca 15 trevliga människor i en lägenhet och bra musik, ett så mycket bättre dansgolv än ett med svettiga, sliskiga människor som man inte känner. Ursh vad gammal och trist jag känner mig, men jag är ju faktiskt trettio! Men självklart är dagarna på Stureplan inte helt över, igår var vi ute och dansade tex.
3. Mamma & Pappa har blivit med hund. Världens sötaste beagle. Jag är där så mycket jag kan, bara för att goosa och leka med den söte krabaten. Jag är förälskad!
4. Ca. 25 % av dessa dagar har jag inte sovit hemma..
5. För jag och DP "dejtar" igen. Pencez De Moi-ringen hänger i en kedja runt halsen, igen. Glöden är tillbaka, och nu när jag umgås med honom förstår jag inte hur jag lyckades släppa honom för några månader sedan. Vi umgås precis som det par vi en gång var, men pga bådas "rädsla" för att vi ska klanta till det igen så har vi gjort som ett tyst avtal, vi ska hålla det på dejtingnivån. Hur länge vet jag dock inte.. Ska försöka beskriva allt som hänt mer ingående, men inte nu.
6. Jag trodde att jag hade ett äkta one-night-stand i Nice (ni vet, bara sex inget mer), men tydligen så bytte vi nummer. Här om dagen ringde han: "SIS, We had such a night together, please come here and visit me". (Finns det något töntigare/gulligare än fransmäns engelska? Inte så sexigt dock..) Haha. Jag lyckades avböja på ett hyfsat gulligt sätt i alla fall, hoppas att han fattade vinken.
7. Jag har inte köpt ett enda par skor! Yeeaa!
8. Nu är det bokat, nästa lördag åker jag, H & Baby till Rom. H ska umgås med en viss modefotograf och jag och Baby ska shoppa,äta gott, titta på Rom och njuta av att inte vara i Sverige. Om en vecka åker vi!
9. Trendy är förlovad... jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Han verkar vara en rolig kille, men jag tycker att 2 månader tillsamans är alldeles för kort tid. Jag blir alltid lite överbeskyddande som vän men jag ville inte att hon ska bli sårad! Jaja, hoppas att det håller och att hon förlåter mig för att jag är så kritisk. Men det är ju trots allt "bara en ring".
10. DP (jaa..det mesta i mitt lilla liv handlar patetiskt nog om honom just nu) sa så här till mig förra veckam (citerar honom på ett ungefär): "Det är hur klyschigt som helst, men jag vill att du ska veta att så fort jag träffade en ny trevlig tjej i Tyskland eller här i Sverige så var det som en minnesbild av dig ställde sig bredvid henne och fnös åt hur misslyckad hon var i jämförelse mot dig. Jag kunde aldrig tänka på tjejer på det sättet utan att tänka på dig... Hur som helst vill jag bara att du ska veta det. Att det inte var lätt att gå vidare på tjejfronten efter världens bästa månader med dig". Hur gullig t var inte det? Åh det kändes så himla bra att höra att han hade känt sig på samma sätt som mig, fast jag nämnde inte det... vill inte stärka hans självförtroende alldeles för mycket. 
 11. Gaah jag kommer inte på ngt mer, och nu måste jag verkligen sticka. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: malin

roligt att du skriver igen, och jag tycker även det är kul att ni dejtar igen;)

2008-09-27 @ 22:17:27
Postat av: M

Åh vad kul!! Visste att ni skulle börja dejta igen!

2008-09-28 @ 12:47:33
Postat av: valentina

åh, va kul att ni hittat tillbaka till varandra och allt annat :) saknar dina inlägg! Hoppas du kommer tillbaka som vanligt snart!

Och hoppas ni får det bra i Rom, det är ju verkligen underbart där!

2008-09-28 @ 15:11:33
Postat av: Ronja

WOHO för updaten! :D:D längtar efter mer!

2008-09-30 @ 00:00:15
URL: http://rsi.blogg.se/
Postat av: M

Saknar dina inlägg!!!

2008-10-02 @ 05:57:44
Postat av: malin

2008-10-02 @ 14:42:57
Postat av: malin

saknar dina inlägg!!

2008-10-02 @ 14:43:07
Postat av: valentina

Saknar dina inlägg!

2008-10-12 @ 20:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0