Three words

Hej! Måste ju dela med mig av ett big moment när det kommer till mitt och Drömprinsens förhållande. 
Fjärde dagen med Drömprinsen på Seychellerna så badar DP och jag vid stranden. Plötsligt lyfter han upp mig och kastar ganska hårdhänt iväg mig. Jag får en rejäl kallsup av det salta vattnet, det känns som om jag svalt flera liter. Töntig som jag är blir jag skitsur och går argt upp ur vattnet och lägger mig i en solstol vid poolen och läser. En stund senare kommer han upp och jag har hunnit bli ännu surare, ni vet hur det är - blir man sur på ett sådär barnsligt sätt så vill man få en ursäkt på en gång, annars hinner man reta upp sig själv ännu mer och bli ännu argare.

"Sluta vara så tråkig och kom ner till stranden"
"Jaså, är jag tråkig? Du gjorde så jag svalde hela indiska oceanen, har man ingen rätt alls att bli sur då? VA?"
Tystnad
"Oj"
"VAD?!"
"Du kan visst vara både barnslig, känslig och långsint.. Det trodde jag aldrig i början när vi dejtade"
"Ahh vad gullig du är. Kan du bara låta mig vara ifred, innan jag ringer X  ("butlern") och ber honom komma och mörda dig!!!"
"Du är mänsklig gumman" Flinar "Jag älskar dig"

Sedan traskar han iväg. Jag var paff, då han aldrig sagt de tre orden förut till mig (inte jag heller) men argheten gjorde att jag inte tolkade det som någonting fint, utan snarare som ett försök att retas och göra narr av mig.
Senare på kvällen innan middagen, jag kommer ut från vårt badrum efter en härlig dusch (ni vet en sån här spa-dusch, så skönt!) och har på mig hotellets underbara morgonrock. Bråket är glömt, men vi har inte blivit sams genom att prata med varandra - jag glömde rättare sagt att jag var sur.

"Det jag sa förut idag när du var sur..."
"Mmh att jag är barnslig, känslig och långsint, tro mig - jag minns"
"Heheh förlåt älskling"
Tystnad
"Jag menade det jag sa.."
"Tack för den"
"Nej inte det, eller jo det också.. men det jag framförallt menade var att jag älskar dig SIS
Jag tittar chockat på honom.
"Hahaha va?!" (typiskt mig att reagera genom att skratta)
För en sekund ser det ut som han ska ta tillbaka det han sagt men sedan tar han ett djup andetag.
"Idiot. Men ja, jag älskar dig och jag tror att jag har gjort det ett bra tag...har nog bara haft för mycket stolthet för att våga säga det".
"Oj..."
"Du behöver inte "svara" nu" Säger han och försöker se lugn ut, men jag kan läsa hans ansikte - och han är nervös.
"Jag älskar dig också DP"
Han böjer sig fram för att kyssa mig
"Men en sak först... jag är inte känslig, barnslig och långsint".
"Nej verkligen inte" ironiskt tonfall

Inte direkt på det sättet jag hade tänkt mig, men ändå ganska gulligt va? Och precis som min prins uttryckte det, jag har känt att jag har älskat honom länge - men jag har haft för mycket stolthet för att erkänna det för honom, och för mig själv. Av rädsla för att bli sårad antar jag? Men nu är det sagt (och det har sagts en hel del det senaste, vi missbrukar det nätsan lite) och det är sant; JAG ÄLSKAR DIG MIN DRÖMPRINS!

Tänk hur tre ord kan betyda så mycket..

Kommentarer
Postat av: Ronja

Men gud...det här är ju ni. Vad jag gillar det.. ni är dem ni är tillsammans..hm alltså (förhoppningsvis bättre förklarat) ert förhållande är 'personligt'. Det är ingen illusion, inga påhitt...bara ni. Underbart! Vad glad jag blir!! :))

2009-01-21 @ 22:00:22
URL: http://eldeseo.blogg.se/
Postat av: M

Så romantiskt!!! Lät som i en film typ haha ;)

2009-01-22 @ 06:31:12
Postat av: Valentina

åh så gulligt! så himla kul att det är ni! :)

2009-01-29 @ 13:53:40
URL: http://malandval.blogg.se/
Postat av: n

vilket fint inlägg!

2009-08-20 @ 17:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0