the way to do it

Kom precis hem från jobbet. Satt i telefon med USA långt in på natten igår kväll och hade ett tidigt morgonmöte i morse. Nu är jag sjukt trött och på dåligt humör. Har lyckats tjafsa med både Drömprinsen och Stekarn inom loppet av några timmar. Och tyvärr är jag rädd för att det i båda fallen var "mitt fel". Får jag skylla på att jag är trött? Orkar inte ringa DP nu, känner att risken är stor att jag bara gör allt värre. Samma sak gäller Stekarn, rusade ut från kontoret utan att ens titta åt honom - inte så proffsigt och extremt barnsligt. Får väl skicka iväg två charmiga mail.. 

DP: "Hej älskling. Förlåt för tidigare, har varit jättetrött och på dåligt humör hela dagen. Skulle inte låtit det gå ut över dig. Ringer dig senare och säger godnatt. Kärlek." 

STEKARN: "Darling, ledsen för idag. Har varit på jättedåligt humör, men skulle inte låtit det gå ut över dig. Imorgon är jag mig själv igen! Jag kan ta mötet med X imorgon 0830. Hoppas kvällen blir trevlig, häsa Y. Kyss"


That's the way to do it girls. Ta på dig hela skulden. Släng in lite kärleksfulla ord och smöra. Jag vet, man ska stå upp för sig själv och blabla. Men när det gäller meningslösa tjafs som man bara vill ska ta slut, så är det här den enklaste och smärtfriaste lösningen. Och denna gångn tror jag faktiskt att jag med gott samvete kan ta på mig hela skulden.


Kommentarer
Postat av: Ronja

Haha helt underbart! :) Gillar din självdistans

2009-03-09 @ 21:25:21
URL: http://eldeseo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0